| Akční plán boje s korupcí na rok 2020 |
| 1. | Výkonná a nezávislá exekutiva |
| 1.1 | Pokračování legislativního procesu u návrhu novely zákona o státním zastupitelství |
| 1.2 | Pokračování legislativního procesu u návrhu novely zákona o soudech a soudcích |
| 1.3 | Poskytování expertní součinnosti pracovní skupině složené ze zástupců soudů ke zpracování etického kodexu soudce |
| 1.4 | Realizace projektu „Zintenzivnění boje proti korupci zvyšováním povědomí veřejného sektoru se zaměřením na soudce, orgány činné v trestním řízení a veřejnou správu“ v oblasti etických kodexů |
| 1.5 | Posílení materiálních a personálních kapacit (systemizace, financování včetně odměňování, vzdělávání) v oblasti boje proti hospodářské trestné činnosti (zahrnující korupční trestné činy) včetně odhalování a objasňování korupce s mezinárodním prvkem ze strany policejních orgánů a spolupráce mezi státy při jejím postihu |
| 1.6 | Plnění závazku v Akčním plánu České republiky Partnerství pro otevřené vládnutí na období let 2018 až 2020 týkajícího se zavádění principů řízení kvality ve služebních úřadech (v rozsahu kritérií zlepšování nebo v rozsahu komplexních metod řízení kvality) |
| 1.7 | Realizace úkolů obsažených v sektorové analýze korupce ve zdravotnictví |
| 1.8 | Předložení věcného záměru zákona o provádění veřejného zdravotního pojištění |
| 1.9 | Předložení věcného záměru energetického zákona |
| 1.10 | Zpracování sektorových analýz korupce v oblastech exekucí, energetiky, telekomunikací a dopravy |
| 1.11 | Monitoring zahájení činnosti Národní sportovní agentury |
| 1.12 | Zahájení diskuze o způsobu realizace Závěrů Rady k boji proti korupci ve sportu |
| 1.13 | Pokračování v činnosti pracovní skupiny k protikorupčnímu vzdělávání |
| 1.14 | Zpracování komplexní aktualizace Rámcového rezortního interního protikorupčního programu (RRIPP) |
| 2. | Transparentnost a otevřený přístup k informacím |
| 2.1 | Pokračování v legislativním procesu u návrhu zákona o lobbování a návrhu zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o lobbování |
| 2.2 | Informační osvěta zákonodárců v oblasti regulace lobbování |
| 2.3 | Předložení Akčního plánu České republiky Partnerství pro otevřené vládnutí (OGP) na období let 2020 až 2022 |
| 2.4 | Plnění závazků v Akčním plánu České republiky Partnerství pro otevřené vládnutí na období let 2018 až 2020 týkajících se:
- zlepšení výroční statistické zprávy českého soudnictví
- zveřejňování rozhodnutí nižších soudů |
| 2.5 | Plnění závazků v Akčním plánu České republiky Partnerství pro otevřené vládnutí na období let 2018 až 2020 týkajících se:
- otevřených dat o vzdělávání a vzdělávací soustavě
- otevřených dat o školách a školských zařízeních z informačního systému InspIS
- otevřených dat s agregovanými zjištěními z výstupů činnosti České školní inspekce |
| 2.6 | Plnění závazku v Akčním plánu České republiky Partnerství pro otevřené vládnutí na období let 2018 až 2020 týkajícího se zajištění uveřejňování digitálních obsahů nejrůznějšího charakteru, které jsou podpořeny z veřejných prostředků, pod otevřenou licencí Creative Commons |
| 2.7 | Zajištění platby členských příspěvků OGP |
| 2.8 | Pokračování legislativního procesu u vládního návrhu novely zákona o svobodném přístupu k informacím |
| 2.9 | Předložení transpozičního návrhu novely zákona o svobodném přístupu k informacím |
| 2.10 | Pokračování v přípravě spuštění elektronické Sbírky zákonů (eSbírka) a elektronického legislativního procesu (eLegislativa) |
| 3. | Hospodárné nakládání s majetkem státu |
| 3.1 | Předložení návrhu novely zákona o zadávání veřejných zakázek |
| 3.2 | Vzdělávací činnost v rámci Akademie veřejného investování |
| 3.3 | Spolupráce se všemi dotčenými subjekty ve vytváření komplexního metodického prostředí a přenosu zkušeností a dobré praxe v oblasti zadávání veřejných zakázek |
| 3.4 | Zhodnocení výsledků veřejných konzultací ke vhodnosti současného nastavení podmínek při zadávání veřejných zakázek malého rozsahu a posouzení adekvátní výše hranice pro jejich zadávání a zvážení dalšího postupu |
| 3.5 | Rozšiřování realizace prodeje trvale nepotřebného majetku státu veřejnou dražbou |
| 3.6 | Pořádání vzdělávacích akcí k zákonu o veřejných dražbách určených zejména pro orgány státní správy a územní samosprávné celky |
| 3.7 | Zhodnocení výsledků veřejných konzultací za účelem zhodnocení fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v oblasti dozoru nad zadáváním veřejných zakázek a rozhodnutí o konkrétních opatřeních v uvedené oblasti |
| 3.8 | Zhodnocení výsledků veřejných konzultací za účelem zhodnocení fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže obecně a rozhodnutí o případných dalších konkrétních opatřeních |
| 3.9 | Dokončení legislativního procesu u návrhu zákona o evidenci skutečných majitelů |
| 3.10 | Dokončení legislativního procesu u návrhu novely zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu |
| 3.11 | Předložení nelegislativního materiálu Strategie vlastnické politiky státu |
| 3.12 | Dokončení legislativního procesu u návrhu novely zákona o Nejvyšším kontrolním úřadu |
| 3.13 | Předložení návrhu stavebního zákona |
| 3.14 | Předložení věcného záměru zákona o vyvlastnění |
| 4. | Rozvoj občanské společnosti |
| 4.1 | Předložení návrhu zákona o ochraně oznamovatelů |
| 4.2 | Zahájení realizace doprovodných opatření k implementaci zákona o ochraně oznamovatelů v rámci projektu „Zintenzivnění boje proti korupci zvyšováním povědomí veřejného sektoru se zaměřením na soudce, orgány činné v trestním řízení a veřejnou správu“ |
| 4.3 | Plnění závazku v Akčním plánu České republiky Partnerství pro otevřené vládnutí na období let 2018 až 2020 týkajícího se zvyšování povědomí o problematice oznamovatelů protiprávního jednání (whistleblowerů) |
| 4.4 | Řádné vedení dotačního programu Prevence korupčního jednání včetně promítnutí kontrolních závěrů Nejvyššího kontrolního úřadu |
| 4.5 | Prosazování realizace závazku vlády z Koncepce týkajícího se navýšení alokovaných prostředků dotačního programu Prevence korupčního jednání ze stávajících 4 000 000 Kč o 20 %, a to do roku 2022 |