Národní akční plán společenské odpovědnosti organizací v České republice (dále jen NAP) je strategický materiál nelegislativní povahy, odpovídající současným trendům společenské odpovědnosti firem v Evropě.
Národní akční plán společenské odpovědnosti organizací v České republice (dále jen NAP) je strategický materiál nelegislativní povahy, odpovídající současným trendům společenské odpovědnosti firem v Evropě. Je v první řadě zaměřen na vztah odpovědnosti, konkurenceschopnosti a udržitelnosti organizací. Společenská odpovědnost organizací dosud není regulována zákony či směrnicemi, nositeli jsou organizace a je udržována v rovině dobrovolnosti.
Klíčové oblasti NAP jsou: 1) Propagace a podpora konceptu společenské odpovědnosti, 2) Dialog a spolupráce zainteresovaných stran společenské odpovědnosti, 3) Úloha orgánů veřejné správy, 4) Šíření, implementace a dodržování mezinárodních standardů chování, 5) Mezinárodní spolupráce, 6) Dodržování lidských práv, 7) Sociální podnikání, 8) Vzdělávání a výzkum v oblasti společenské odpovědnosti, 9) Oceňování organizací za společenskou odpovědnost, 10) Ochrana zájmů spotřebitelů.