MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Aktualizace Exportní strategie ČR 2012-2020
GesceSpolugesceSpolupráce
1. Finanční nástroje
 
  1.1 Exportní financování a pojišťováníCíl: Zajištění udržitelnosti systému exportního pojišťování a financování ve prospěch účinné podpory vývozu
 
   Stabilizace obou institucí, návrh funkčního modelu exportního financování a pojištění z hlediska udržitelnosti, nároků na státní rozpočet a zajištění podpory exportu s využitím zkušeností podobných institucí v zahraničí.
 
   Vytvoření odpovídajících legislativních podmínek a pravidel, institucionální zabezpečení a rozpočtové zajištění finančních prostředků pro poskytování tzv. „vázané pomoci“.
 
  1.2 Rozvojová spolupráceCíl: Účinná rozvojová spolupráce s vytvářením příležitostí pro další působení podnikatelských subjektů na daném trhu
 
   Zajistit větší propojení a koordinaci vládního, nevládního a soukromého sektoru při realizaci zahraniční rozvojové spolupráce.
 
  2. Informace a rozvoj služeb exportérům
 
  2.1 InformaceCíl: Zajistit kvalitní a dostupné informace pro rozhodování exportérů
 
   Koncepční rozvoj portálu BusinessInfo.cz s cílem vybudovat informační one-stop-shop založený na závěrech z analýz i informačních potřeb exportérů.
 
   Implementace upgrade informačního systému SINPRO a jeho další rozvoj
 
  2.2 Asistenční a konzultační službyCíl: Zvyšování počtu obchodních případů prostřednictvím asistenčních a konzultačních služeb se závazným standardem kvality
 
   Vyhodnocování činnosti sítě (vytíženost) a optimalizace (rozšiřování, relokace) dle exportních příležitostí a poptávky po kapacitách.
 
   Rozvíjení služeb Klientského centra pro export podle potřeb exportérů.
 
   Nabídka služeb pro oblast VaVaI směřující k systematické podpoře internacionalizace pro výrazně inovativní MSP. Aktivní nabídka služeb pro firmy zapojené do projektů podpory VaVaI.
 
  2.3 Rozvoj služeb v regionechCíl: Zvyšování počtu začínajících exportérů z regionů
 
   Zajištění regionálního působení CzechTrade a Klientského centra pro export, realizace konferencí a seminářů v regionech.
 
  2.4 Vzdělávání pro exportCíl: Zvýšení exportních kompetencí firem
 
   Pokračovat v organizaci exportního vzdělávání CzechTrade pro podnikatele, v seminářích, exportních konferencích a dalších formách dle zájmu podnikatelské veřejnosti. Využívat zkušeností úspěšných vysoce inovativních firem jako vzorů pro další firmy.
 
  3. Rozvoj obchodních příležitostí
 
  3.1 Propagace a rozšiřování poptávky po českém exportuCíl: Usnadnění expanze exportujících na nové trhy, udržení stávajících
 
   Vyhodnocování proexportních dopadů jednotlivých akcí a souhrnně celých programů. Sjednocení metodiky zjišťování spokojenosti a měření dopadů.
 
   Posouzení současného způsobu přípravy a hodnocení podnikatelských misí a příprava standardizovaného postupu jejich vyhodnocování.
 
  3.2 Obchodní politikaCíl: Vytváření nových obchodních příležitostí pro české firmy zlepšováním prostředí mezinárodního obchodu
 
   Pravidelné jednání expertního týmu pro TTIP a obchodní politiku obecně za účelem diskuse se sociálními partnery, akademickou sférou a neziskovými organizacemi o postojích ČR pro jednání v rámci společné obchodní politiky EU.
 
   Trvalé vyhodnocování proexportního přínosu jednání smíšených orgánů a jeho využití k případným následným korekcím jak teritoriálního, tak i oborového zaměření těchto komisí.
 
  3.3 Vnitřní trhCíl: Odstraňování překážek na vnitřním trhu
 
  3.4 Projekty ekonomické migraceCíl: Zajištění kvalifikované pracovní síly pro české firmy ze zahraničí v případě jejich nedostatku na českém trhu práce, zejména pro firmy s exportním zaměřením
 
   Realizace stávajících migračních projektů, jejich průběžné vyhodnocení a úpravy v případě potřeby, reflexe aktuálních potřeb.
 
  3.5 Investice pro export
 
   Zajištění spolupráce CzechInvest a CzechTrade v oblasti podpory inovativních podniků a jejich exportní orientace.
 
   
  
       
       
       
       
       DATAPLÁN
 DATAPLÁN