Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Prioritní osa"
1.1 "Oblast intervence"
1.1.1 "Aktivita"
1.1.1.1 "Projekt"

Integrovaný operační program 2007-2013

Integrovaný operační program 2007-2013
1.MODERNIZACE VEŘEJNÉ SPRÁVY
1.1Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě
1.1.1Vytváření, rozvoj a údržba celostátních základních a dalších relevantních registrů veřejné správy včetně systému bezpečného a chráněného přístupu
1.1.1.1vytvoření čtyř základních registrů veřejné správy (registr územní identifikace a katastru nemovitostí, registr osob, registr obyvatel, registr práv a povinností) jako platformy pro sdílení dat ve veřejné správě
1.1.1.2vytváření dalších registrů veřejné správy dle společenské potřeby v návaznosti na funkcionality základních registrů
1.1.1.3projekty podporující komunikaci základních a dalších registrů veřejné správy navzájem a s dalšími relevantními informačními systémy veřejné správy
1.1.1.4projekty se zaměřením na zajištění vysoké míry bezpečnosti a ochrany datových registrů
1.1.1.5projekty se zaměřením na vytvoření jednotného systému identifikace, autentifikace a autorizace pro systém registrů veřejné správy a dalších informačních systémů veřejné správy
1.1.2Budování komunikační infrastruktury veřejné správy
1.1.2.1výstavba datových sítí pro potřeby služeb veřejné správy a veřejných služeb
1.1.2.2projekty řešící vybudování komplexních standardizovaných informačních a komunikačních systémů, sítí a infrastruktur ve veřejné správě s důrazem na plnou interoperabilitu a vzájemné propojení s již existujícími systémy orgánů veřejné správy, a to pouze pro nekomerční využití
1.1.2.3projekty, které se zaměří na zajištění vysoké míry zabezpečení komunikační infrastruktury veřejné správy
1.1.3Vybudování přístupových míst pro komunikaci s informačními systémy veřejné správy
1.1.3.1vytvoření centrálního místa pro zpřístupnění všech zveřejňovaných a veřejně přístupných informací ve veřejné správě prostřednictvím Portálu veřejné správy
1.1.3.2přímá i nepřímá integrace jednotlivých portálů popř. jednotlivých aplikací používaných ve veřejné správě do Portálu veřejné správy
1.1.3.3zřizování tzv. kontaktních míst veřejné správy – zapojování regionálních a místních pracovišť k tzv. Czech Point, (zejména zajištění technického a technologického vybavení)
1.1.3.4zabezpečování komunikačního rozhraní pro práci s elektronickými systémy veřejné správy
1.1.4Elektronizace služeb veřejné správy, a to zejména formou elektronizace procesních postupů u jednotlivých agend v oblasti justice, daňové a celní správy, kultury, vzdělávání, zdravotnictví, dopravy, zaměstnanosti, sociální péče, hospodářství a archivnictví
1.1.4.1služby elektronické veřejné správy (eGovernment) poskytované prostřednictvím moderních informačních a komunikačních technologií (ICT) na národní úrovni s provázaností na úroveň mezinárodní, regionální i místní
1.1.4.2digitalizace vybraných datových zdrojů, jejich zpřístupňování (vč. ochrany a zpřístupnění publikovaných digitálních dokumentů), dlouhodobého ukládání včetně podpory vybavení Národní digitální knihovny, Národního datového úložiště a regionálních datových úložišť vzájemně propojených
1.1.4.3nástroje na zpřístupňování archiválií v rámci projektu „Otevřená minulost“ spojené s vytvořením pravidel upravující technickou stránku poskytování těchto archiválií veřejnosti pomocí prostředků ICT
1.1.4.4realizace transakcí (podání např. formulářů, výkazů …) elektronickou cestou s orientací na občany a podnikatele
1.1.4.5elektronizace výkonu jednotlivých agend ve veřejné správě s orientací na zaměstance veřejné správy (úředníky)
1.1.4.6zavádění elektronické spisové služby (document management)
1.1.4.7aktivity související s podporou informačního managementu, znalostních systémů veřejné správy a budování kompetenčních a znalostních center
1.1.4.8propagace poskytování služeb elektronické veřejné správy s důrazem na bezpečný, transparentní, rychlý a jednoduchý přístup ke službám poskytovaných orgány veřejné správy
2.ZAVÁDĚNÍ ICT V ÚZEMNÍ VEŘEJNÉ SPRÁVĚ
2.1Zavádění ICT v územní veřejné správě
2.1.1Sdílení dat s centrálními registry ve veřejné správě a vytváření dalších relevantních registrů pro potřeby územní veřejné správy
2.1.1.1zapojování orgánů územní veřejné správy k systému sdílení dat (zejména pořízení technického a technologického vybavení umožňující připojení k základním registrům veřejné správy a dalším relevantním registrům veřejné správy včetně zajištění jejich kompatibility s regionálními registry a systémy
2.1.1.2vytváření dalších registrů veřejné správy pro potřeby územní veřejné správy dle společenské potřeby v návaznosti na funkcionality základních registrů veřejné správy
2.1.1.3projekty podporující komunikaci dalších registrů veřejné správy pro potřeby územní veřejné správy s relevantními informačními systémy veřejné správy
2.1.2Budování komunikační infrastruktury územní veřejné správy
2.1.2.1výstavba datových sítí pro potřeby služeb veřejné správy a veřejných služeb
2.1.2.2projekty řešící vybudování komplexních standardizovaných informačních a komunikačních systémů, sítí a infrastruktur ve veřejné správě s důrazem na plnou interoperabilitu a vzájemné propojení s již existujícími systémy orgánů veřejné správy
2.1.2.3projekty na zajištění vysoké míry zabezpečení ICT (pořízení a podpora implementace bezpečnostních prvků /HW i SW/ do informačních systémů územní veřejné správy)
2.1.3Vybudování přístupových míst pro komunikaci s informačními systémy veřejné správy
2.1.3.1zřizování a rozvoj tzv. kontaktních míst veřejné správy – zapojování regionálních a místních pracovišť k tzv. Czech Point, (zejména zajištění technického a technologického vybavení
2.1.3.2zajištění oboustranného propojení centrálního místa pro zpřístupnění všech zveřejňovaných a veřejně přístupných informací ve veřejné správě prostřednictvím Portálu veřejné správy s portály subjektů územní veřejné správy
2.1.3.3zabezpečování komunikačního rozhraní pro práci s elektronickými systémy veřejné správy
2.1.4Elektronizace služeb veřejné správy, a to zejména formou elektronizace procesních postupů u jednotlivých agend vykonávaných orgány územní veřejné správy
2.1.4.1elektronizace výkonu jednotlivých agend ve veřejné správě, realizace transakcí (např. formulářů, výkazů …) elektronickou cestou a pořízení navazujících technologických řešení umožňující zvýšení využívání eGovernmentu v podmínkách územní veřejné správy
2.1.4.2zavádění elektronické a spisové služby (documnet management)
2.1.4.3služby elektronické veřejné správy (eGovernment) poskytované prostřednictvím moderních informačních a komunikačních technologií (ICT) na úrovni územní veřejné správy s provázaností na úroveň národní a mezinárodní
2.1.4.4digitalizace vybraných datových zdrojů, jejich zpřístupňování (vč. ochrany a zpřístupnění publikovaných digitálních dokumentů), dlouhodobého ukládání včetně podpory vybavení digitalizačních pracovišť
2.1.4.5aktivity související s podporou informačního managementu, znalostních systémů veřejné správy a budování kompetenčních a znalostních center
2.1.4.6nástroje na zpřístupňování archiválií v rámci projektu „Otevřená minulost“ spojené s vytvořením pravidel upravující technickou stránku poskytování těchto archiválií veřejnosti pomocí prostředků ICT
2.1.4.7propagace poskytování služeb elektronické veřejné správy
3.ZVÝŠENÍ KVALITY A DOSTUPNOSTI VEŘEJNÝCH SLUŽEB
3.1Služby v oblasti sociální integrace
3.1.1investiční podpora procesu a zavádění jednotného přístupu v transformaci pobytových zařízení sociálních služeb v jiné typy sociálních služeb
3.1.2investiční podpora při zajištění dostupnosti takových služeb, které umožní návrat příslušníků nejvíce ohrožených sociálně vyloučených romských lokalit zpět na trh práce a do společnosti
3.1.3investiční podpora poskytovatelům sociálních služeb, zaměstnavatelům a dalším subjektům při prosazování a realizaci nástrojů sociální ekonomiky
3.1.3.1nové podnikatelské aktivity, jejichž cílem je zaměstnání osob ze znevýhodněných cílových skupin za předpokladu, že v rámci projektu bude zaměstnáno alespoň 30% osob (zaměstnanců) z těchto cílových skupin
3.1.3.2nové podnikatelské aktivity osob samostatně výdělečně činných, které jsou zároveň sociálně znevýhodněnou skupinou
3.1.3.3nové podnikatelské aktivity směřující k zajištění veřejných služeb v rámci regionu, u kterých je majoritní část uživatelů veřejné služby tvořena cílovou skupinou znevýhodněných osob.(min.75%)
3.2Služby v oblasti veřejného zdraví
3.2.1modernizace a obnova přístrojového vybavení (zdravotnických prostředků) národních sítí zdravotnických zařízení včetně technického zázemí
3.2.2systémová opatření v oblasti prevence zdravotních rizik obyvatelstva a prevence sociálního vyloučení osob znevýhodněných jejich zdravotním stavem nebo věkem
3.2.3řízení kvality a nákladovosti systému veřejného zdraví (inovativní zařízení pro měření, hodnocení kvality a nákladovosti péče)
3.3Služby v oblasti zaměstnanosti
3.3.1investiční podpora transformace a posilování služeb zaměstnanosti v ČR, včetně vytvoření nestátních institucí trhu práce (center trhu práce)
3.3.2vybudování dalších školících středisek služeb zaměstnanosti a podpora spolupracujících organizací
3.3.3vybudování a podpora poradensko-vzdělávacích středisek pro klienty služeb zaměstnanosti
3.4Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik
3.4.1Vybudování informačního systému operačních středisek IZS
3.4.2Vybudování potřebné infrastruktury pro zajištění efektivity příjmu a poskytování humanitární pomoci (podpora vybudování logistické základny s odpovídajícím technologickým vybavením)
3.4.3Vybudování odpovídající infrastruktury pro jednotný a efektivní výcvik IZS (vybudování Národního centra pro krizovou připravenost a výcvik složek IZS - velký projekt)
3.4.3.1praktický výcvik součinnosti všech složek IZS ČR
3.4.3.2řešení mimořádných událostí jako jsou živelní pohromy či technologické havárie vyžaduje včasný, pohotový a efektivní zásah složek IZS. V rámci projektu bude vytvořena prostorová i hmotná základna pro nácvik připravenosti a koordinaci všech složek IZS ČR v podmínkách blížících se reálným krizovým situacím (součástí areálu bude polygon o rozloze 19 ha, polygon, simulátory, trenažéry)
3.4.3.3vybudováním jednotného celostátního systému součinnostního výcviku složek IZS ČR se bude průběžně zvyšovat kvalifikace a kompetence složek IZS a členů krizových štábů z krajů, státních orgánů a obcí
3.4.4Pořízení technologie pro zajištění efektivní akceschopnosti IZS
3.4.5Zřízení kontaktních a koordinačních center po celém území ČR
4.NÁRODNÍ PODPORA CESTOVNÍHO RUCHU
4.1Národní podpora cestovního ruchu
4.1.1zavedení národního informačního a rezervačního systému
4.1.2zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách CR (zahrnující zejména certifikace, manuály, metodiky, systémy, kontrola)
4.1.3podpora marketingu na národní úrovni a tvorby zdrojových databází
4.1.4prezentace a propagace kulturního a přírodního bohatství, kulturního průmyslu a služeb s využitím pro cestovní ruch na národní úrovni
4.1.5podpora prezentace ČR jako destinace CR
5.NÁRODNÍ PODPORA ÚZEMNÍHO ROZVOJE
5.1Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví
5.1.1Vytváření a zefektivňování národních metodických center pro vybrané oblasti kulturního dědictví
5.1.2Realizace vzorových projektů obnovy a využití nejvýznamnějších součástí nemovitého památkového fondu ČR
5.1.2.1Projekty obnovy a využití památkových objektů či souborů zapsaných na Seznamu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO a Seznamu kandidátů na zápis do tohoto seznamu nebo zapsaných v Ústředním seznamu kulturních památek jako národní kulturní památka
5.1.2.2Projekty obnovy a využití ucelených tematických souborů kulturních památek ležících na území většiny regionů NUTS 2, které je nutné kvůli koordinaci a zajištění synergického efektu realizovat centrálně
5.1.3Zdokonalení infrastruktury pro moderní kulturní služby s vyšší přidanou hodnotou
5.1.3.1Vybudování či modernizace celostátně působících center, poskytujících technologické zázemí a konzultační podporu při tvorbě a pomoc při zajišťování distribuce a propagace produktů a služeb v oblastech knihovních fondů a knižní produkce a distribuce, filmu, hudby, soudobého výtvarného umění, soudobých uměleckých řemesel, divadla, tance a multimediální tvorby
5.1.3.2Vytváření celostátních sítí moderně vybavených multifunkčních center poskytujících kulturní služby v oblastech současného umění a knihovnictví, zajišťované celostátně působícími neziskovými organizacemi
5.2Zlepšení prostředí v problémových sídlištích
5.2.1Revitalizace veřejných prostranství
5.2.1.1úpravy sídlištního prostoru – např. úprava, obnova či výsadba veřejné zeleně, zvýšení podílu nezpevněných travnatých ploch
5.2.1.2parkové úpravy včetně pořízení a obnovy městského mobiliáře (lavičky apod.)
5.2.1.3výstavba, rekonstrukce a sanace dopravní infrastruktury, např. spojek místních komunikací, parkovacích ploch, pěších komunikací, chodníků, cyklistických stezek, veřejných prostranství, vybudování protihlukových stěn
5.2.1.4výstavba, rekonstrukce a sanace technické infrastruktury, např. zařízení na zpomalení odtoku přívalových vod, opatření na odstranění vrchního vedení napětí a jeho nahrazení kabelovým vedením, sanace a doplnění veřejného osvětlení
5.2.1.5budování či modernizace nekomerčních volně přístupných rekreačních ploch, včetně úprav a zřizování dětských hřišť, vodních ploch a dalších ploch pro veřejné rekreační a sportovní využití
5.2.1.6další zlepšení veřejné infrastruktury v rámci sídlištních celků
5.2.2Regenerace bytových domů
5.2.2.1zateplení obvodového pláště domu, zateplení vybraných vnitřních konstrukcí
5.2.2.2práce na bytovém domě prováděné k odstranění statických poruch nosných konstrukcí a opravy konstrukčních nebo funkčních vad konstrukce domu
5.2.2.3sanace základů a opravy hydroizolace spodní stavby
5.2.2.4opravy, rekonstrukce technického vybavení domů (např,. modernizace otopné soustavy, výměna rozvodů tepla, plynu a vody, modernizace vzduchotechniky, výtahů
5.2.2.5výměny či modernizace lodžií, balkonů včetně zábradlí
5.2.2.6zajištění moderního sociálního bydlení při renovacích stávajících budov
5.2.3Pilotní projekty (v počtu cca 7 až 10 projektů) zaměřené na řešení romských komunit ohrožených sociálním vyloučením
5.2.3.1Renovace společných prostor bytových domů
5.2.3.2Poskytování kvalitního moderního sociálního bydlení prostřednictvím renovací nebo změny užívání stávajících budov, které jsou ve vlastnictví obce nebo neziskových subjektů
5.3Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik
5.3.1Podpora při zavádění územně analytických podkladů obcí (v úrovni obcí s rozšířenou působností) a krajů
5.3.2Podpora tvorby a aktualizace územních plánů obcí s ohledem na udržitelný rozvoj území
6.TECHNICKÁ POMOC
6.1Aktivity spojené s řízením IOP
6.1.1náklady vzniklé v souvislosti s jednáními monitorovacího výboru IOP a jiných pracovních skupin včetně výdajů za účast odborníků a jiných subjektů na těchto jednáních
6.1.2náklady související s přípravou, výběrem, oceněním a sledováním pomoci a operací
6.1.3náklady na audity, vnitřní kontrolní systém, kontroly prováděné na místě činností, kontrolu zadávání veřejných zakázek, dohled nad pravidly poskytování veřejné podpory apod.
6.1.4náklady na mzdové a jiné výdaje v rámci odměňování pracovníků zabezpečujících úkoly spojené s realizací programu IOP
6.1.5náklady na podporu absorpční kapacity projektů formou poradenství žadatelům o podporu z IOP při přípravě projektů
6.2Ostatní náklady technické pomoci IOP
6.2.1zpracování evaluací,statistických materiálů,studií, zejména analýz zaměřených na sledování dopadů realizace programu, průběhu realizace, vhodnosti a efektivnosti implementačních struktur a dalších dokumentů, doplňujících základní implement.systém programu
6.2.2šíření povědomí o programu, informační kanály, vytváření sítí, pořádání informačních a propagačních akcí, vydávání propagačních materiálů a provádění analýz dopadů těchto akcí a další oblasti intervence zaměřené na partnery a širokou veřejnost...
6.2.2.1šíření povědomí o programu, informační kanály, vytváření sítí, pořádání informačních a propagačních akcí, vydávání propagačních materiálů a provádění analýz dopadů těchto akcí a další oblasti intervence zaměřené na partnery a širokou veřejnost vyplývajících z informační strategie IOP
6.2.3výměna zkušeností a šíření příkladů dobré praxe + vzdělávací aktivity
6.2.4pořízení, instalace, provoz a propojení počítačových systémů pro řízení, monitorování, kontrolu a hodnocení operací IOP
6.2.5zdokonalování evaluačních metod a výměna informací v této oblasti
6.2.6zpracování analýz, podkladových studií a samotná příprava, strategických dokumentů pro období 2014 – 2020 včetně zpracování modelů dopadů jejich realizace, zpracování ex-ante hodnocení a posouzení vlivů na životní prostředí
6.2.7podpora absorpční kapacity prostřednictvím šíření informací o programu a posílením publicity