| Dopravní sektorové strategie ČR, 2. fáze (2013) [akt. 2017] |
Průřezové. | priority |
1 | budování kvalitní moderní dopravní infrastruktury odpovídající potřebám uživatelů a poptávce |
2 | uplatnění podmínek pro soudržnost regionů |
3 | vybudování operativního a flexibilního systému plánování a přípravy projektů dopravní infrastruktury |
4 | zavádění moderních technologií v oblasti informací a řízení dopravy |
5 | zajištění kvalitní udržby stávající i nově budované dopravní infrastruktury |
6 | zlepšování vnitřní a vnější bezpečnosti dopravy |
7 | realizace opatření vedoucí k ochraně životního prostředí a veřejného zdraví |
8 | uplatňování ekonomické a tarifní politiky směrem k rozvoji harmonizace podmínek na přepravním trhu |
9 | uplatnění multimodálního přístupu k dopravě |
1. | silniční doprava |
1.1 | silniční síť dimenzovaná s ohledem na reálné potřeby uživatelů |
1.2 | napojení na evropskou dopravní infrastrukturu |
1.3 | dokončení kapacitní páteřní sítě silnic rychlostního charakteru |
1.4 | kvalitní a dostatečně kapacitní síť silnic I.třídy zabezpečující propojení jednotlivých regionů a jejich napojení na dálnice a rychlostní silnice |
1.5 | optimální technický stav stávající i nové silniční sítě |
1.6 | silniční síť bezpečná |
1.7 | možnost regulace silniční dopravy a zajištění části prostředků pro údržbu a rozvoj infrastruktury přímo od jejich uživatelů |
1.8 | zlepšení městské mobility |
2. | železniční doprava |
2.1 | modernizace a rozvoj železniční dopravní cesty |
2.2 | zajištění odůvodněných potřeb objednávky regionů a podpora příměstské dopravy |
2.3 | zajištění dostatečné kapacity a parametrů pro nákladní dopravu v prostoru a čase |
2.4 | zajištění provozuschopnosti železniční dopravní cesty |
2.5 | optimalizace nákladů železniční dopravní cesty |
2.6 | odpovědné plánování dopravní infrastruktury včetně Rychlých spojení |
3. | vodní doprava |
3.1 | zvýšení spolehlivosti plavebních podmínek |
3.2 | prodloužení sítě vodních cest |
3.3 | zvýšení efektivnosti vodní dopravy umožněním plavby plavidel s vyššími parametry |
3.4 | efektivní přístavní a servisní infrastruktura |
3.5 | omezení ztrátových časů při plavbě |
3.6 | širší rekreační využívání vodních cest |
3.7 | zvýšení bezpečnosti plavby |
4. | letecká doprava |
4.1 | optimální dimenzování siť letišť |
4.2 | dobrá dostupnost letišť prostřednictvím ostatních módů |
4.3 | zajištěné dostatečné kapacity a bezpečnost vzdušného prostoru |
5. | multimodální doprava |
5.1 | rozvoj nákladní multimodální dopravy |
5.2 | rozvoj osobní multimodální dopravy |
5.3 | rozvoj městské dopravy v elektrické trakci |
6. | inteligentní dopravní systémy |
6.1 | zlepšení dopravního stavu na pozemních komunikacích, v městských aglomeracích a ve veřejné osobní dopravě |
6.2 | zajištění mobility osob a zboží, ovlivňování poptávky po mobilitě, zejména v městských a příměstských oblastech |
6.3 | zlepšení interoperability dopravně-přepravního řetězce |
6.4 | zvýšení bezpečnosti provozu v dopravním systému |