Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO DOPRAVY
MINISTERSTVO DOPRAVY
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO DOPRAVY

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priority"
1.1 "Opatření"

Dopravní sektorové strategie – 1.fáze, do roku 2013 (2010)

Dopravní sektorové strategie – 1.fáze, do roku 2013 (2010)
1.Zabezpečení šetrnosti dopravních služeb k životnímu prostředí a lidskému zdraví
2.Zajištění návaznosti různých druhů dopravy
2.1Podpora rozvoje veřejných logistických center (VLC)
2.2Podpora multimodální a kombinované dopravy
2.3Podpora vývoje a zavedení nových multimodálních technologií a telematických systémů pro multimodální dopravu
2.4Podpora nových konceptů zásobování měst na principech citylogistiky a počítající s návazností na systém VLC
2.5Podpora systémů záchytných parkovišť a návaznosti individuální automobilové a hromadné dopravy
2.6Budování integrovaných dopravních systémů a zajištění koordinace činností jednotlivých odpovědných objednatelů veřejných služeb stejných i různých úrovní
2.7Napojení ČR na budovaný celoevropský multimodální informační systém
2.8Podpora návaznosti jednotlivých druhů hromadné dopravy
3.Zvýšení bezpečnosti dopravy a informovanosti jejích uživatelů
3.1Realizace opatření v oblasti technické bezpečnosti silnic
3.2Zavádění modernějších zabezpečovacích zařízení v železniční dopravě
3.3Zajistit interoperabilitu a dálkové řízení provozu v železniční dopravě, např. rozvoj v oblasti technologií pro bezpečné řízení jízdy vlaků v souladu s celoevropskými trendy
3.4Zavádění informačních a telematických systémů za účelem minimalizace rizika vzniku kongescí a realizace cílů projektu Jednotný systém dopravních informací (JSDI)
3.5Realizace telematických systémů na dálniční síti
3.6Zvýšení informovanosti uživatelů v osobní přepravě vybudováním komplexního informačního systému
4.Zajištění podmínek pro kvalitní leteckou dopravu
4.1Příprava podmínek pro zvýšení kapacity letiště Praha – Ruzyně
4.2Vytvoření podmínek pro modernizaci technické letištní infrastruktury veřejných letišť, která bude směřovat ke zvýšení kapacity, kvality a bezpečnosti leteckého provozu
5.Zajištění podmínek pro kvalitní vodní dopravu
5.1Řešení problémů splavnosti na dopravně využívaných vodních cestách a dalších vodních cestách, jejichž rozvoj a modernizace je ve veřejném zájmu
5.2Modernizace infrastruktury vodních cest – dovybavení vodních cest a přístavů prvky protipovodňové ochrany, zajištění bezpečného tankování pohonných hmot a ukládání odpadů v přístavech, podpora dovybavení přístavů a přístavišť veřejnými funkcemi
5.3Modernizace plavidel
5.4Příprava projektů pro dobudování infrastruktury pro rekreační plavbu na dopravně významných cestách
6.Podpora rozvoje nemotorové dopravy
6.1Budování infrastruktury cyklistické dopravy s cílem většího zapojení cyklistické dopravy do systému osobní dopravy na kratší vzdálenosti
6.2Segregací cyklistického provozu od ostatních druhů dopravy dosáhnout snížení počtu nehod za účasti cyklistů
6.3Rozvoj, inovace a obnova pěších tras a zón
7.Podpora moderní veřejné dopravy
7.1Vypracování podmínek dopravní obslužnosti tak, aby kolejová doprava tvořila páteř systému veřejné dopravy osob
7.2Rozšiřování územní působnosti a funkčnosti integrovaných dopravních systémů
7.3Zpřístupňování všech druhů dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace
7.4Podpora rozvoje vozidlového parku veřejné dopravy osob a speciálních technických prostředků pro nedoprovázenou kombinovanou dopravu
7.5Lepší vypracování standardů ve veřejné osobní dopravě, podle nichž se bude vybírat dopravce pro zajišťování základní dopravní obslužnosti území
8.Zlepšování dostupnosti regionů prostřednictvím kvalitní silniční dopravy
8.1Pokračování ve výstavbě úseku transevropské sítě TEN-T v ČR
8.2Napojení všech krajů na kvalitní síť dálnic a rychlostních silnic; v méně zatížených úsecích budovat v první etapě rychlostní silnice v polovičním profilu
8.3Zabezpečení dostatečné kapacity silniční infrastruktury v příhraničních a citlivých oblastech
9.Zlepšování dostupnosti regionů prostřednictvím kvalitní železniční dopravy
9.1Dokončení modernizace tranzitních koridorů (III. a IV. koridor); modernizace rozhodujících železničních uzlů, včetně propojení koridorů v pražském železničním uzlu
9.2Příprava podmínek pro napojení všech krajů na kvalitní železniční síť
9.3Podpora rozvoje přeshraničních projektů železniční dopravy
9.4Rekonstrukce dalších tratí zařazených do mezinárodních dohod (např. síť TEN-T, AGC, AGTC) a dalších důležitých tratí s cílem zajistit doporučované parametry
9.5Uvedení ostatních celostátních a významných regionálních tratí (kde je úloha železnice důležitá) do optimálního stavu včetně kolejových systémů regionální a městské dopravy v případě jejich kombinace.
10.Zvyšování kvality železniční dopravy
10.1Zavádět moderní technologie v kolejové dopravě (např. kombinace lehkých kolejových systémů s klasickou železnicí)
10.2Rozvojem služeb v železniční dopravě přispět k řešení nárůstu letecké dopravy na kratší vzdálenosti
10.3Zajištění dodržování podmínek podnikání na železniční síti nediskriminačním způsobem pro všechny dopravce, a to dořešením vztahů mezi dotčenými subjekty
10.4Realizovat program EU "Revitalizace železnic a zabezpečení interoperability postupnými kroky"
11.Údržba a obnova stávající infrastruktury a dokončení rozestavěných staveb
11.1Zajistit kvalitní údržbu a obnovu dopravní infrastruktury a preferovat ji před stavbou nové infrastruktury v případě nedostatečných finančních prostředků
11.2Přednostně dokončit rozestavěné (ne administrativně připravené) stavby a logické dopravní celky, které souvisejí s rozestavěnými stavbami