Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ JIHOČESKÝ
KRAJ JIHOČESKÝ
www stránky

KRAJ JIHOČESKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Rozbalit detaily

Koncepce zdravotnictví Jihočeského kraje 2015-2020 [akt. 2017]

1. Lidské zdroje

1.1 Stabilizace lidských zdrojů

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VII.h odborné vzdělávání
Podpořit systém vzdělávání odborných lékařů a lékařů primární péče, případně dalších lékařů na základě potřeb regionu a dostupnosti zdravotní péče
Podpořit systém získávání a podpory mladých lékařů
-Podpořit vzdělávání středního i ostatního zdravotnického personálu

1.2 Zvýšení kvality zdravotnického personálu

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VII.h odborné vzdělávání
Podpořit rozvoj manažerských dovedností
Podpořit plány odborného rozvoje zdravotnického personálu
Podpořit pořádání odborných seminářů a konferencí

1.3 Vytváření vhodných podmínek pro práci ve zdravotnictví

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VII.h odborné vzdělávání
Podpora vytváření vhodného pracovního prostředí
Podpora využívání ICT technologií

2. Procesy

2.1 Zdravotní infrastruktura

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
Podpora investiční výstavby, rekonstrukce zastaralé infrastruktury, budování nové infrastruktury
Modernizace a obnova technického (přístrojového) vybavení a jejich odpovídající umístění
Vyhodnocování a podpora rovnoměrného poskytování zdravotnických služeb na území Jihočeského kraje

2.2 Organizace a řízení

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
Vyhodnocení a případné nastavení organizace poskytování pohotovostních služeb
Prosazování společné politiky ve vztahu ke zdravotním pojišťovnám

2.3 Podpora procesního řízení

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
Podpora zavádění moderních metod řízení krajem založených a zřizovaných zdravotnických zařízení
Zavádět další informatizací zdravotního systému

3. Ekonomika zdravotních služeb

3.1 Vyhodnocování a prohlubování jednotného systému řízení

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
Využívání a prohlubování jednotné metodiky sledováním evidence výkonů a dalších klinicky důležitých údajů a dodržováním pravidel jejich vykazování
Využívání a prohlubování metodiky účetních postupů

3.2 Ekonomické ukazatele fungování zdravotnických zařízení

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
Podpora a vytváření podmínek k efektivní správě a využívání majetku
Vytvoření vhodného modelu alokace nákladů a jeho implementace
Využívání možnosti společných nákupů a výběrových řízení pro krajem založené nemocnice
Pokračovat ve společném vyjednávání se ZP o úhradách ve snaze je sjednotit a maximalizovat s ohledem na platné úhradové vyhlášky

3.3 Financování zdravotnických zařízení

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
Podpora systému vícezdrojového financování
Vyjádření podpory či jiné vhodné formy podpory čerpání finančních prostředků z fondů EU, případně státního rozpočtu na navržené projekty
Rozvíjet projekty na hledání nových forem vícezdrojového financování

4. Kvalita poskytovaných zdravotních služeb

4.1 Akreditace zdravotnických zařízení

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
Získání akreditace všech nemocnic založených Jihočeským krajem
- Vytváření podmínek pro reakreditace

4.2 Dostupnost služeb

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
Podpora lepší dostupnosti zdravotnických zařízení, jak v dopravní obslužnosti, tak v dostupnosti parkování
Vytváření objednávkových systémů tam, kde je taková možnost vhodná a přínosná
Vytvářet podmínky pro lepší dostupnost osob se zdravotním postižením

4.3 Kvalita služeb a spokojenost pacientů/klientů

Deskriptory:
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
Vytváření a podpora vhodného a vlídného prostředí ve zdravotnických zařízeních založených a zřizovaných krajem
Vyjadřování podpory projektům na doprovodné služby pro pacienty/klienty
Zajištění systému sběru a vyhodnocování hodnocení kvality poskytovaných služeb
Podpora moderních postupů a přístupů práce s pacienty/klienty a komunikační strategie ve zdravotnických zařízeních
Zajistit zachování současné dostupnosti zdravotní péče a služeb