Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

KRAJ VYSOČINA

Názvy hierarchických úrovní
A. "Prioritní cíl"
A.1 "Oblasti"
A.1.1 "Úkol"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina (2016)

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Kraje Vysočina (2016)
A.Sbližování výstupů vzdělávání s potřebami trhu práce
Kariérové poradenství
A.1Zvýšit počet žáků základních a středních škol, kterým je poskytováno systematické poradenství a informace potřebné pro rozhodování o volbě budoucího profesního zaměření, resp. o volbě vzdělávací dráhy
Středoškolské vzdělávání
A.2Zachovat a případně rozšířit pro patnáctileté žáky všeobecné nebo obecně odborné vzdělávací příležitosti, které vedou k dalšímu studiu v terciárním stupni
A.3Zachovat dostatek míst pro vzdělávání a výchovu kvalifikovaných odborníků v maturitních i učebních odborně zaměřených oborech v návaznosti na dlouhodobé
A.4Zachovat variabilitu vzdělávacích cest pro žáky; umožnit žákům, kteří mají zájem, cestu k dosahování co nejvyššího a relevantního vzdělání a zvýšit jejich motivaci k celoživotnímu vzdělávání
Terciární vzdělávání
A.5Podpořit zvýšení nabídky prezenčního terciárního vzdělávání na území kraje
Vzdělávání dospělých
A.6Motivovat občany a firmy ke vstupu do dalšího vzdělávání a zvýšit informovanost a poradenství v této oblasti
A.7Zmapovat, zpřístupnit a rozšířit nabídku vzdělávání dospělých na území kraje
Technická odvětví a podnikání
A.8Rozvíjet matematické, technické a přírodovědné myšlení a tvořivost mladých lidí a posilovat jejich zájem a motivaci k vyučení či studiu v technických a přírodovědných oborech středních a vysokých škol
A.9Rozvíjet podnikatelské dovednosti mladých lidí a posilovat jejich zájem a motivaci k podnikání
B.Zajištění kvality vzdělávání
Strategické řízení škol
B.1Zavádět prvky strategického řízení do škol
Kvalita procesu vzdělávání
B.2V základních a středních školách rozvíjet klíčové kompetence žáků
B.3Ve středních školách v odborně zaměřených oborech posílit vazbu na reálné profesní prostředí a na praxi a zvýšit uplatnitelnost absolventů na trhu práce
B.4Zajistit rovnost přístupu ke vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a sociálním znevýhodněním (včetně žáků z etnických menšin a imigrantů)
B.5Vyhledávat a rozvíjet talentované děti, žáky a studenty
B.6Rozvíjet vzdělávání žáků v cizích jazycích a v používání informačních a komunikačních technologií
B.7Zvyšovat kvalitu programů ve vzdělávání dospělých a profesionalitu pracovníků
B.8Podpořit výchovnou a zájmovou funkci škol, školských zařízení, nestátních neziskových organizací a sportovních organizací ve vztahu k dětem a mládeži na městské a obecní úrovni
Evaluace a monitorování kvality vzdělávání
B.9V návaznosti na aktivity MŠMT rozvíjet mechanismy externího hodnocení výsledků vzdělávání včetně poskytování dosažitelných informací z veřejných zdrojů a iniciovat proces vlastního hodnocení škol jako jedné z podmínek změn ve školách
C.Zvýšení efektivity a zajištění rozvoje vzdělávání
Síť středních škol a souvisejících školských zařízení
C.1Vytvořit stabilnější střední školy, které budou schopné lépe zvládnout výrazný pokles počtu žáků a efektivněji tomu přizpůsobovat své prostorové i personální potřeby
C.2Přizpůsobit síť školských zařízení a služeb souvisejících s dostupností středního vzdělávání poklesu počtu žáků
Síť mateřských a základních škol a souvisejících školských zařízení
C.3Ve spolupráci se zřizovateli postupně zvyšovat efektivitu sítě základních škol a mateřských škol a školských zařízení
Financování vzdělávání
C.4Zabezpečit financování přímých výdajů regionálního školství v období výrazného poklesu počtu žáků s prioritou základního a středního školství
C.5Zvýšit podíl grantových zdrojů na zabezpečení rozvojových aktivit v oblasti vzdělávání