Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Vsetín

Rozbalit detaily

Koncepce kvality a šetrnosti k přírodě města Vsetín (2004)

A. Mít přehled o potřebách města i regionu, usilovat o spokojenost našich občanů a zákazníků tak, abychom „dělali správné věci“, tedy naplnili priority a vizi města

A.1 Město realizuje aktivity a činnosti ke snižování nezaměstnanosti tak, aby se ve městě a regionu vytvářely podmínky pro vznik motivujících pracovních příležitostí

Deskriptory:
VII. Zaměstnanost a trh práce

A.2 Vytváříme podmínky pro zlepšování dostupnosti služeb, péče (včetně zdravotní a sociální), vzdělávání a možností spolkového, kulturního a duchovního života... [pokračování viz komentář]

Deskriptory:
XV. Kultura
IX. Sociální služby
Popis / Komentář:
...Ke službám patří i služby poskytované úřadem (včetně výkonu státní správy), městskou policií, technickými službami, organizacemi a společnostmi města. Důležité je také zlep-šovat informovanost občanů a zákazníků o poskytovaných službách a prováděných aktivitách.

A.3 Zdraví je jednou z nejdůležitějších hodnot člověka. Usilujeme o to, aby naši občané měli dostatek možností pro zdravý životní styl a sportování.

Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

A.4 Možnost získat odpovídající bydlení je pro život každého z nás důležité. Ti, kteří bydlení mají, chtějí žít v příjemném životním prostředí, v pěkném, čistém - upraveném městě. K tomu město v rámci svých zdrojů vytváří podmínky.

Deskriptory:
XVI. Bydlení

A.5 Ke spokojenosti přispívá prevence a bezpečnost. Město přímo nebo ve spolupráci s dalšími usiluje o prevenci a bezpečnost z hlediska kriminality, dopravní bezpečnosti i bezpečnosti z hlediska dodávek tepla, vody a ostatních médií.

Deskriptory:
XX.b kriminalita a prevence kriminality

B. Hospodařit a financovat činnosti tak, aby zajistili spokojenost našich občanů

B.1 Na zastupitelstvo, úřad či organizace a společnosti města se obrací mnoho občanů, pod-nikatelů, spolků a dalších organizací s žádostmi o zlepšení standardu poskytované služby (MHD, rychlost vyřizování žádostí atd.)... [pokračování viz komentář]

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě
Popis / Komentář:
...nebo s žádostmi o spolufinancování či příspěvek nebo s žádostmi na vybudování či opravu chodníků, cest, kanalizace, bytů a dalších stavebFinance města jsou omezené. Proto je nezbytné zodpovědné finan-cování, aby nedošlo k neúnosnému zadlužení města, stejně jako úsilí hledat možnosti pro financování z různých zdrojů (stát, EU, kraj, spoluúčast žadatele atd.).

B.2 U prostředků, které město nebo jeho organizace a společnosti vynakládají, zajistit vždy účelné hospodaření s finančními prostředky a stejně tak i s majetkem města.

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací

C. Provádět činnosti (vnitřní procesy) „správným způsobem“ a tak, abychom za-jistili spokojenost občanů a zákazníků a současně dostatečné financování aktivit a hospodárnost

C.1 Velká část rozpočtu města je určena na investice. Kvalitní, efektivní a promyšlená pří-prava a realizace investičních akcí je proto nezbytná.

Deskriptory:
III. Podnikání a zahraniční obchod

C.2 Základem pro spokojenost občanů a zákazníků a také pro hospodárnost a zajištění zdrojů je každodenní kvalitní činnost radnice (zastupitelstva, rady, výborů, komisí, úřadu), městské policie, technických služeb,... [pokračování viz komentář]

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací
Popis / Komentář:
...vlastních školských, kulturních, sportovních a ostatních zařízení. Radnice uplatňuje rozhodování založené na faktech, procesní a systémový přístup, aktivní zapojení zaměstnanců a partnerů a ostatní zásady managementu kvality. Je brán zřetel na zásady udržitelného rozvoje a metodiku Národní sítě Zdravých měst. Vyhovíme všem stávajícím i připravovaným zákonným požadavkům v samostatné i přenesené působnosti. K tomu všemu má úřad zaveden integrovaný sys-tém řízení kvality a šetrnosti k přírodě.... »

C.3 Ve městě se děje mnoho činností, které zajišťuje či provádí někdo jiný. Pro úspěch je účelné vytvářet podmínky pro efektivní partnerství k realizaci záměrů, podnikání a vzdělanosti a také průhledné podmínky pro podporu spolků a neziskových organizací.

Deskriptory:
III. Podnikání a zahraniční obchod

D. Abychom to vše zvládli, musíme se naučit nebo zdokonalit

D.1 Jakákoli činnost se mnohem více daří, pokud se všichni zúčastnění snaží o posilování prostředí spolupráce, důvěry a zodpovědnosti... [pokračování viz komentář]

Deskriptory:
XX.e zahraniční pomoc a mezinárodní spolupráce
Popis / Komentář:
...Důležité je zlepšovat prostředí pro návštěvníky úřadu a města i pracovní prostředí a klima pro zaměstnance. Nedílnou součástí koncepce je také posilování zodpovědnosti ke kvalitě a šetrnosti k přírodě na radnici, všech jejich organizací a společností a také vytváření podmínek pro přenášení těchto principů dále (ostatní úřady, instituce, školy a podniky působící na území města a regionu).

D.2 V dnešním stále složitějším světě je nutností osvojit si techniky, které radnici pomohou snadněji nalézat nebo financovat správná řešení pro občany... [pokračování viz komentář]

Deskriptory:
XVII. Veřejná správa
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
Popis / Komentář:
...K tomu je důležité stálé zdokonalování procesu komunitního plánování a projektového řízení. Zvláště při financování činností ze zdrojů EU se bez těchto znalostí nelze obejít.

D.3 Nositeli a hybateli všech činností jsou lidé – jejich ochota, schopnosti, znalosti, dovednos-ti, kvalifikace. Pro úspěch je důležité rozvíjení dovedností a znalostí, zavádění nových metod a efektivních technologií.

Deskriptory:
XII.g omezování hluku a vibrací