Koncepčně je pohyb cyklistů ve městě řešen cyklogenerelem, schváleným Radou města. Teprve následná projekční činnost může navrhnout, zda je vhodnější pohyb v samostatném pruhu či to není nezbytné.
V současné době je zrealizována cyklotrasa A, jež nevede cyklisty v samostatných pruzích.
Dále je objednán projekt cyklotrasy C.
...
»
Koncepčně je pohyb cyklistů ve městě řešen cyklogenerelem, schváleným Radou města. Teprve následná projekční činnost může navrhnout, zda je vhodnější pohyb v samostatném pruhu či to není nezbytné.
V současné době je zrealizována cyklotrasa A, jež nevede cyklisty v samostatných pruzích.
Dále je objednán projekt cyklotrasy C.
Samostatné pruhy pro cyklisty jsou většinou budovány v rámci investičních akcí města- tedy např. – Chýnovská; v současné době se realizuje samostatná cyklostezka v Budovcově a Průběžné ulici., odpočinková zón a Jordán.
Nejedná se však o okrajové části města a jsou to pouze kratší úseky, což vyplývá především ze stavebně technických podmínek ve městě. Domníváme se, že budování samostatných cyklostezek je smysluplné pouze v těch okrajových částech města, které jsou nadměrně zatíženy dopravou (např. Měšice – Zárybničná Lhota)
Propojení okrajových částí města je však odborem dopravy řešeno zadáním výkupů a opravami (úpravami) stávajících a osvědčených polních cest:
Např.
- oprava polních cest ze Zárybničné Lhoty na okraj k.ú. Turovec
- oprava účelové komunikace propojující Čekanice a Zaluží (propojka Družstevní- Vožická)
- oprava účelové komunikace na Kozí Hrádek (ze- Sv.Anna)
- oprava účelové komunikace z Čápova dvora na okraj k.ú. Sezimovo Ústí
Závěrem:
Centrum města je z hlediska cyklistické dopravy řešeno pohybem cyklistů po místních komunikacích a silnicích a dále po stezkách pro smíšený provoz cyklista – chodec.
Okrajové části města jsou spojeny účelovými komunikacemi (polními cestami) s velmi nízkým nebo žádným provozem motorových vozidel
«