Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ PARDUBICKÝ
KRAJ PARDUBICKÝ
www stránky

KRAJ PARDUBICKÝ

Názvy hierarchických úrovní
A. "Rozvojová priorita"
A.1 "Opatření"
A.1.1 "Aktivita"

Program rozvoje Pardubického kraje (2011)

A. KVALITNÍ LIDSKÉ ZDROJE

A.1 Podpora kvalitního systému vzdělávání

A.1.1 Optimalizace kapacit středních škol a oborů vzdělání s ohledem na současný stav i budoucí vývoj populace.
A.1.2 Údržba a modernizace zřizovaných škol a školských zařízení
A.1.3 Posílení vazeb středních škol s podnikatelským (odběratelským) sektorem (odborné praxe, úpravy vzdělávacích programů, vytváření vzdělávacích strategií škol).
A.1.4 Zvyšování kvality výuky – další vzdělávání pedagogických pracovníků, zavádění školních vzdělávacích programů, modernizace vybavení škol.
A.1.5 Rozvoj zájmového vzdělávání, neformálního vzdělávání (vč. EVVO), jazykového vzdělávání, dalšího vzdělávaní a celoživotního vzdělávání.
A.1.6 Podpora talentované mládeže (Festival vědy a techniky dětí a mládeže Pardubického kraje, zahraniční stáže).
A.1.7 Integrace zdravotně i sociálně handicapovaných žáků a studentů do běžných typů škol.
A1.8 Optimalizace kapacit mateřských a základních škol s ohledem na současný stav i budoucí vývoj populace.

A.2 Zkvalitňování zdravotní péče, zvýšení efektivnosti jejího poskytování a zvýšení její dostupnosti i v odlehlých částech kraje

A.2.1 Zvýšení kvality poskytované péče (vybavení, vzdělávání pracovníků).
A.2.2 Zlepšení výsledků hospodaření zdravotnických zařízení, úspory z rozsahu při nákupech léků, zdravotního materiálu a zařízení.
A.2.3 Iniciace zjednodušení systému dalšího vzdělávání lékařského i nelékařského personálu (směrem k Parlamentu, přes Asociaci krajů).
A.2.4 Zajištění vyššího počtu lékařů a ostatního odborného personálu a stabilizace stávajícího personálu ve zdravotnických zařízeních.
A.2.5 Zajištění potřebných kapacit lůžek akutní i následné péče a zajištění obložnosti lůžek.
A.2.6 Zajištění potřebné dostupnosti zdravotnické záchranné služby ve všech částech kraje, modernizace vybavení ZZS.
A.2.7 Podpora fungování protialkoholní záchytné stanice v Pardubicích (jediné místo pro celý kraj) a hledání finanční spoluúčasti ostatních ORP, využívajících služeb protialkoholní záchytné stanice.
A.2.8 Podporovat a realizovat místní programy na podporu zdraví obyvatel.
A.2.9 Motivace studentů zdravotních oborů ke studiu geriatrických a navazujících oborů.

A.3 Zajištění místní a časové dostupnosti podpory osobám v nepříznivé sociální situaci prostřednictvím stabilní, efektivní, flexibilní a kvalitní sítě sociálních služeb a jejich provázání s dalšími službami (např. z oblasti školství nebo zdravotnictví)

A.3.1 Revize stávající sítě sociálních služeb (soc. poradenství, soc. péče a soc. prevence) a její následná stabilizace, včetně vytvoření pravidel pro řízení sítě sociálních služeb a jejího financování.
A.3.2 Navržení systému víceletého financování sociálních služeb a pravidel pro spolufinancování služeb z obecních rozpočtů.
A.3.3 Podpora služeb umožňujících sdílenou péči o osobu závislou na péči jiné fyzické osoby, prioritně prostřednictvím služeb poskytovaných terénní a ambulantní formou.
A.3.4 Transformace pobytových zařízení sociálních služeb v jiné druhy sociálních služeb, poskytovaných v přirozené komunitě uživatele a podporující sociální začlenění uživatele do společnosti. Humanizace stávajících zařízení sociálních služeb.
A.3.5 Transformace a sjednocení systému péče o ohrožené děti.
A.3.6 Propojování systému zdravotních a sociálních služeb, zejména v oblasti návaznosti služeb.
A.3.7 Zvyšování kvality sociálních služeb, zejména podporou vzdělávání sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách, podporou spolupráce poskytovatelů služeb v oblasti kvality, zohledněním kvality při dotačních a grantových řízeních PK.

A.4 Posílení kulturní rozmanitosti a historického dědictví kraje

A.4.1 Podpora kulturních a společenských aktivit a udržení historických a kulturních tradic.
A.4.2 Budování/modernizace kulturních zařízení a podpora jejich fungování.
A.4.3 Podpora obnovy a širšího využití památek pro potřeby kultury a cestovního ruchu.

A.5 Podpora rozvoje sportovních a tělovýchovných aktivit

A.5.1 Budování/modernizace sportovní infrastruktury pro rekreační i výkonnostní sport.
A.5.2 Podpora činnosti organizací působících v oblasti sportu a tělovýchovy, zaměřených na neprofesionální aktivity.
A.5.3 Propagace a osvěta sportovních a tělovýchovných aktivit mezi obyvatelstvem.

A.6 Širší kultivace lidského potenciálu kraje

A.6.1 Podpora organizace rozmanitých volnočasových aktivit pro všechny věkové kategorie obyvatel a budování/rekonstrukce potřebné infrastruktury.
A.6.2 Tvorba nové a rekonstrukce stávající infrastruktury pro neorganizované trávení volného času.
A.6.3 Podpora činnosti neziskových organizací, školských zařízení pro zájmové vzdělávání a spolků (ve všech tematických oblastech).
A.6.4 Realizace preventivních programů – např. primární prevence, prevence kriminality, protidrogová prevence, prevence dopravní bezpečnosti, bezpečnosti dětí a seniorů atd.
A.6.5 Kultivace lidského potenciálu kraje formou kvalitní nabídky volnočasového vyžití.

B. KONKURENCESCHOPNÁ EKONOMIKA

B.1 Rozvoj a optimalizace využití podnikatelské infrastruktury a podpora podnikání

B.1.1 Pasportizace brownfields a podpora jejich nového komerčního využití.
B.1.2 Propagace investičních příležitostí a budování image kraje vůči potenciálním investorům a i stávajícím podnikatelům.
B.1.3 Založení a fungování inovačního fondu.
B.1.4 Propagace a další rozvoj existujících průmyslových zón.
B.1.5 Rozvoj stávajících klastrů a podpora vzniku nových klastrů.
B.1.6 Informační centra a rozvoj poradenství pro podnikatele.
B.1.7 Péče o investory a nové podniky.
B.1.8 Podpora nových způsobů řešení a financování rozvoje podnikání a řemesel.
B.1.9 Podpora vzniku podnikatelských inkubátorů.

B.2 Podpora vědy, výzkumu, vývoje a inovací

B.2.1 Rozvoj kapacit stávajících výzkumných zařízení.
B.2.2 Rozvoj spolupráce výzkumných pracovníků, akademických pracovníků, studentů s podnikatelským sektorem (propojení s místním průmyslem).
B.2.3 Posílení ochrany výsledků výzkumu a vývoje (patenty, vzory, licence)
B.2.4 Podpora spolupráce subjektů inovační a rozvojové infrastruktury.
B.2.5 Podpora rychlého uplatnění nových poznatků v praxi (např. zavedení inovačních voucherů).
B.2.6 Rozvoj a podpora Centra transferu technologií a znalostí

B.3 Rozvoj potenciálu pracovních sil

B.3.1 Usměrňování struktury vzdělávacího systému s cílem snížení nerovnováhy mezi nabídkou a poptávkou na trhu práce.
B.3.2 Všestranná podpora zvýšení prestiže vybraných učňovských a odborných studijních oborů na středních školách, zejména těch oborů, u kterých je mezera na trhu práce.
B.3.3 Rozvoj efektivního systému stipendií.
B.3.4 Zlepšení uplatňování aktivní politiky zaměstnanosti.
B.3.5 Rozvoj technických oborů vysokých škol.
B.3.6 Rozvoj nabídky celoživotního vzdělávání (ve vazbě na podnikatelskou sféru).
B.3.7 Podpora rekvalifikací.

B.4 Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu a jejího využití při rozvoji atraktivit cestovního ruchu

B.4.1 Koncepční usměrňování rozvoje cestovního ruchu (optimalizace prostorového rozložení turistické infrastruktury, celoroční využívání turistické infrastruktury atd.).
B.4.2 Budování a zkvalitnění ubytovacích a stravovacích služeb.
B.4.3 Rozvoj doprovodné turistické infrastruktury.

B.5 Koordinovaný rozvoj marketingu cestovního ruchu a tvorby turistických produktů

B.5.1 Zlepšování image kraje v cestovním ruchu.
B.5.2 Tvorba cílených celoročních turistických produktů (vícedenní programy, prodloužené víkendy, atd.).
B.5.3 Cílený a účinný marketing produktů cestovního ruchu.
B.5.4 Zvýšení nabídky jednorázových aktivit (koncerty, festivaly, setkání…).
B.5.5 Zvyšování kvality a prohlubování koordinace řízení cestovního ruchu (státní, krajské a regionální OCR).
B.5.6 Rozvoj vzdělávání subjektů v cestovním ruchu.
B.5.7 Rozvoj poskytování informací pro turisty (webové portály, činnost TIC atd.).

B.6 Podpora budování a zkvalitňování páteřní dopravní infrastruktury

B.6.1 Vytváření podmínek pro realizaci a prosazování výstavby klíčových staveb dopravní infrastruktury v kraji.
B.6.2 Další rozvoj mezinárodního letiště Pardubice.
B.6.3 Příprava a realizace R 35 (Opatovice nad Labem – Dašice – Vysoké Mýto – Litomyšl – Dětřichov u Moravské Třebové – hranice Pardubického kraje).
B.6.4 Příprava a realizace R 43 (Moravská Třebová – hranice Pardubického kraje).
B.6.5 Budování obchvatů měst s vysokou intenzitou silniční dopravy (Pardubice, Chrudim, Svitavy, ostatní města na plánované trase R35).
B.6.6 Vybudování plavebního stupně na řece Labi v Přelouči a dokončení splavnění Labe do Pardubic včetně přístavu Pardubice.
B.6.7 Příprava a realizace projektu multimodálního logistického centra Východní Čechy v Pardubicích.
B.6.8 Příprava zdvojkolejnění tratě č. 31 v úseku Pardubice – Hradec Králové.
B.6.9 Rozvoj kombinované dopravy v návaznosti na železnici.
B.6.10 Zvyšování bezpečnosti páteřní dopravní infrastruktury.

B.7 Zkvalitnění regionální a lokální dopravní infrastruktury

B.7.1 Usměrňování rozvoje regionální dopravní sítě.
B.7.2 Rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy s důrazem na úseky tvořící páteřní síť těchto komunikací v Pardubickém kraji.
B.7.3 Optimalizace systému údržby komunikací.
B.7.4 Zvyšování bezpečnosti silniční dopravy (řešení úseků s častými dopravními nehodami).
B.7.5 Podpora regionální železniční dopravy.
B.7.6 Rekonstrukce a modernizace místních a účelových komunikací.

B.8 Rozvoj systému veřejné dopravy, rozvoj bezmotorové dopravy

B.8.1 Tvorba koncepce veřejné dopravy.
B.8.2 Tvorba koncepce bezmotorové dopravy.
B.8.3 Rozvoj integrovaného dopravního systému (vytvoření nové sítě linek veřejné dopravy s páteří v železniční dopravě a jednotného tarifního systému).
B.8.4 Budování přestupních terminálů veřejné dopravy.
B.8.5 Rozvoj dopravní telematiky (informační a telekomunikační podpora dopravního procesu).
B.8.6 Rozšiřování a propojování sítě cyklostezek s ohledem na potřeby obyvatel i cestovního ruchu.
B.8.7 Podpora budování záchytných parkovišť a systému „Bike/Park and Ride“ s důrazem na dopravní uzly integrovaného dopravního systému.

C. ZDRAVÉ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

C.1 Podpora multifunkčního zemědělství a péče o krajinu

C.1.1 Podpora regionální produkce a prodeje zemědělských výrobků a potravin – podpora marketingových aktivit, klasifikace a certifikace místních produktů.
C.1.2 Podpora konkurenceschopnosti zemědělství a kvality zemědělské produkce.
C.1.3 Podpora nových forem hospodaření a bioproduktů. Podpora tradičního hospodaření v horských a podhorských oblastech.
C.1.4 Podpora diverzifikace hospodářských aktivit na venkově včetně podpory zakládání a činnosti podnikatelských sdružení v oblasti zemědělství a navazujícího zpracovatelského průmyslu.
C.1.5 Rozvoj podpory, poradenství a dotačních aktivit neprodukční péče o krajinu, zvýšení intenzity a efektivity péče o krajinu v regionech jako takových, od nížin až po horské oblasti.
C.1.6 Organizace farmářských trhů a jarmarků se zaměřením na místní (krajské) regionální produkty a výrobky.
C.1.7 Podpora rozvoje a činnosti stávajících odbytových organizací, případně vzniku nových organizací (marketing, certifikace) a alternativních způsobů hospodaření v krajině.
C.1.8 Spolupráce prvovýroby, zpracovatelů a obchodu s VaV subjekty, tvorba „marketingových“ klastrů.
C.1.9 Poskytování poradenských a marketingových služeb zemědělským a lesnickým podnikům včetně mezinárodní spolupráce (podpora činnosti poradenských subjektů).
C.1.10 Realizace vzdělávacích seminářů a školení v oblasti multifunkčního zemědělství, agroturistiky a péče a údržby krajiny pro odborníky i občany z řad široké veřejnosti.
C.1.11 Prezentace a medializace oblasti zemědělství a venkova mezi širokou veřejností.
C.1.12 Podpora nepotravinářského využití zemědělské produkce.

C.2 Podpora efektivního nakládání s odpady

C.2.1 Podpora realizace zařízení k úpravě a využívání odpadů s cílem snižování absolutního množství odpadů ukládaných na skládky a snižování podílu biologicky rozložitelných komun. odpadů ukládaných na skládky (kompostárny, bioplyn. stanice, recyklační střed.)
C.2.2 Podpora propagace třídění a odpovědného nakládání s odpady.
C.2.3 Omezování měrné produkce odpadů u právnických osob i fyzických osob (podniků i občanů).
C.2.4 Separace odpadů a jejich využívání a recyklace a s tím spojená osvěta.
C.2.5 Podpora budování zařízení k úpravě a následnému využití odpadů (dekontaminační plochy, recyklační střediska, kompostárny apod.). Tvorba podpůrného systému sekundárního využití produktů z odpadů.
C.2.6 Zajištění propagačních akcí k podpoře zvyšování procent třídění a nového využití produktů z odpadů.
C.2.7 Řízená podpora projektů likvidace starých ekologických zátěží včetně nelegálních skládek.
C.2.8 Podpora výroby a dostupného prodeje ekologicky šetrných výrobků a výrobků z obnovitelných zdrojů surovin a znovuvyužitelných odpadů.

C.3 Rozvoj infrastruktury vodního hospodářství a zvýšení ochrany vodních zdrojů v území

C.3.1 Podporovat realizaci odkanalizování a čištění odpadních vod inovativními způsoby v ekologicky citlivých územních jako jsou např. CHOPAV a pásma hygienické ochrany vodních zdrojů.
C.3.2 Ochrana kapacitních vodních zdrojů a jejich území.
C.3.3 Zvyšování retenční kapacity krajiny a podpora revitalizace říčních toků a jejich povodí. Podpora opatření proti povodním a na stabilizaci průtoků.
C.3.4 Budování ČOV a kanalizace v obcích větších jak 500 EO, zejména ve vztahu k existujícímu sběrnému kanalizačnímu systému, pořizovacím a provozním nákladům a vodnosti recipientů.
C.3.5 Pokračování v podpoře projektů a přípravy realizace výstavby vodovodů v obcích, které v současné době nemají veřejný vodovod, pro zajištění dostatečného zásobování pitnou vodou celého území Pardubického kraje.

C.4 Zkvalitňování stavu energetické infrastruktury a zvýšení její účinnosti a šetrnosti, podpora úspor energií

C.4.1 Zajištění fungování jednotného energetického managementu kraje, zajištěného z hlediska bezpečnosti v krizových situacích. Podpora zajištění soustavy proti výjimečným stavům.
C.4.2 Podpora efektivnějšího využívání energetických zdrojů a zavádění odpovídajících alternativních technologií obnovitelných zdrojů energie jako doplňkového zdroje energie ve vhodných lokalitách.
C.4.3 Podpora a propagace projektů zaměřených na efektivitu využití a úspory energií.
C.4.4 Zajištění stability energetické soustavy kraje a zásobování energiemi i v krizových situacích.
C.4.5 Zkvalitnění stavu, případně změna technické infrastruktury pro zásobování elektrickou energií ve vybraných (zejména venkovských) částech kraje.

C.5 Podpora zvyšování kvality jednotlivých složek životního prostředí

C.5.1 Omezování možných negativních dopadů lidské činnosti do přírodního prostředí.
C.5.2 Zvyšování ekologického povědomí a odpovědnosti obyvatel ve vztahu k prostředí jako celku.
C.5.3 Ochrana významných přírodních lokalit a ploch (zvláště chráněných území, lokalit soustavy Natura 2000, přírodních parků, VKP…).
C.5.4 Racionalizace, realizace a údržba VKP a sítě ÚSES.
C.5.5 Omezování záboru kvalitních bonitních půd, podpora a upřednostňování stavebních aktivit v revitalizovaném území brownfields a na sekundárně uvolněných plochách.
C.5.6 Osvěta obyvatel vedoucí ke snižování emisí a imisí z malých i středních zdrojů znečišťování ovzduší (zejména severozápadní část kraje).
C.5.7 Podpora opatření k ochraně a revitalizaci krajiny a k podpoře rozvoje šetrné turistiky.
C.5.8 Zvyšování ekologické stability krajiny doplňováním liniových a významných krajinných prvků zvyšujících ekologickou stabilitu krajiny a snižujících erozi.
C.5.9 Realizace projektů komplexních pozemkových úprav, retenčních a protierozních opatření i ve vztahu k významným krajinným prvkům a síti ÚSES.
C.5.10 Kontrola plnění hygienických limitů hlučnosti dle platné právní úpravy.
C.5.11 Uplatnění a rozšíření mimoprodukčních funkcí lesů zejména v rekreačně atraktivních oblastech, s cílem umožnit intenzivnější využívání území pro rozvoj rekreačních aktivit obyvatel.

C.6 Zvyšování bezpečnosti a ochrany obyvatel kraje

C.6.1 Podpora preventivně výchovné činnosti a propagace k ochraně a připravenosti obyvatelstva na MU (např. prostředky na propagační odborné materiály pro žáka ZŠ a SŠ, pro speciální sociální a zdravotnické zařízení a další skupiny obyvatel).
C.6.2 Podpora a propagace činnosti a spolupráce jednotlivých složek IZS.
C.6.3 Podpora připravenosti JSDH obcí a zajištění materiálního zabezpečení určených Jednotek k řešení úkolů ochrany a bezpečnosti obyvatelstva.
C.6.4 Prosazování opatření na státní úrovni pro lokální zajištění dodávek elektrické energie při kolapsu rozvodné sítě nebo výpadků jednotlivých uzlů.
C.6.5 Příprava na MU a KS a propagace vlastní činnosti a součinnosti v regionálním měřítku.
C.6.6 Průběžný monitoring stavu a funkčnosti jednotlivých složek IZS, realizace preventivních opatření proti MU.
C.6.7 Propojení integrovaných záchranných systémů se sousedními kraji a vytvoření odpovídajícího managementu.
C.6.8 Průběžná aktualizace dokumentů, koncepcí, plánů preventivních opatření a plánů krizového řízení.
C.6.9 Podpora připravenosti obcí na MU a KS – spolurealizace nákladnějších preventivních opatření pro zamezení regionálně hrozících MU.
C.6.10 Podpora bezpečnosti a veřejného pořádku v obcích – spoluvytváření možností pro zabezpečení řádné činnosti Policie ČR.
C.6.11 Podpora občanských sdružení a institucí, které jsou vázány součinností při přípravě a řešení úkolů ochrany obyvatelstva.

D. KOORDINOVANÝ PROSTOROVÝ ROZVOJ KRAJE

D.1 Využívání koncepčních nástrojů strategického a územního plánování při vytváření podmínek pro vyvážený rozvoj Pardubického kraje

D.1.1 Širší uplatnění a realizace strategických, koncepčních a územně plánovacích dokumentů včetně jejich koordinace.
D.1.2 Systematická koordinace rozvoje regionů Pardubického kraje.
D.1.3 Průběžná metodická a informační podpora obcím v oblasti strategického a územního plánování.
D.1.4 Příprava a realizace projektů zaměřených na problematiku e-Government.
D.1.5 Uplatňování a realizace dotačních politik na obecní a mikroregionální úrovni.

D.2 Posilování rozvojových příležitostí ve venkovských oblastech a problémových regionech Pardubického kraje

D.2.1 Zabezpečení odpovídající dopravní infrastruktury a dopravní dostupnosti ve venkovských oblastech a problémových regionech.
D.2.2 Metodická pomoc při rozvoji vymezených problémových regionů Pk.
D.2.3 Optimalizace dotačních nástrojů kraje pro rozvoj venkovských a problémových regionů kraje.
D.2.4 Zvyšování množství evropských a národních finančních zdrojů pro rozvoj venkovských oblastí, problémových regionů a koordinace jejich využití.
D.2.5 Rozvoj dopravní a technické infrastruktury, podpora rozvoje bydlení a občanské vybavenosti ve venkovských obcích a problémových regionech.
D.2.6 Podpora aktivit zaměřených na sounáležitost obyvatel s územím.

D.3 Vytváření podmínek pro rozvoj městských sídel jako pólů rozvoje Pardubického kraje

D.3.1 Koordinace rozvojových aktivit v městských sídlech včetně omezování negativních dopadů suburbanizace.
D.3.2 Zabezpečení odpovídající dopravní infrastruktury a dopravní dostupnosti městských sídel.
D.3.3 Rozvoj adekvátní výstavby dopravní a technické infrastruktury a občanské vybavenosti zajišťující hospodářskou konkurenceschopnost měst.
D.3.4 Regenerace veřejných prostranství měst.
D.3.5 Zabezpečení dostatečných zdrojů pro rozvoj městských území (pitná voda, likvidace komunálního odpadu apod.).
D.3.6 Stabilizace městského bydlení včetně revitalizace panelových sídlišť.
D.3.7 Rozvoj infrastruktury pro volnočasové a společenské aktivity obyvatel.

D.4 Rozvíjení vnějších vztahů subjektů na území Pardubického kraje

D.4.1 Prosazování zájmů Pk u národních a evropských institucí.
D.4.2 Rozvoj spolupráce Pk s partnerskými regiony v zahraničí.
D.4.3 Rozvoj spolupráce Pk se sousedními kraji.
D.4.4 Zapojení subjektů z území kraje do národních a mezinárodních sítí zaměřených na rozvoj spolupráce a výměnu zkušeností.
D.4.5 Rozvoj spolupráce s Polskem mezi jednotlivými druhy aktérů v pohraničním území.

D.5 Rozvíjení spolupráce veřejného, soukromého a neziskového sektoru

D.5.1 Podpora činností neziskových organizací při rozvoji občanské společnosti.
D.5.2 Uplatňování principů integrovaného přístupu k rozvoji území.
D.5.3 Úzká spolupráce veřejného, soukromého a neziskového sektoru na lokální úrovni.
D.5.4 Rozvoj formálních i neformálních struktur spolupráce soukromého a veřejného sektoru.

D.6 Efektivní využívání evropských fondů

D.6.1 Aktivní zapojení kraje a jeho představitelů do přípravy budoucí kohezní politiky EU s důrazem na zjednodušení implementace podpory.
D.6.2 Vytvoření a průběžná aktualizace databáze rozvojových projektů Pardubického kraje a projektů dalších aktérů rozvoje pro další rozpočtové období Evropské unie 2014–2020.
D.6.3 Koordinace identifikovaných klíčových záměrů a projektů na území Pk.
D.6.4 Evaluace (vyhodnocení) podpory z evropských fondů na území Pardubického kraje za období 2007–2013.
D.6.5 Zefektivnění systému informovanosti o možnostech evropských fondů.
D.6.6 Vytvoření a průběžná aktualizace databáze rozvojových projektů obcí, dobrovolných svazků obcí, místních akčních skupin a dalších aktérů rozvoje v území pro rozpočtové období Evropské unie 2014–2020.
D.6.7 Koordinace identifikovaných klíčových záměrů jednotlivých aktérů v území.