| Plán udržitelné mobility hl. m. Prahy a okolí - Akční plán 2019-2023 |
| 1. | Kolejová infrastruktura |
| 1.1 | Rekonstrukce kolejové dopravy |
| 1.1.1 | Optimalizace trati Praha hl.n. - Praha-Hostivař |
| 1.1.2 | Optimalizace trati Praha hl.n. - Praha-Smíchov |
| 1.1.3 | Optimalizace trati Praha Vysočany - Lysá nad Labem |
| 1.1.4 | Optimalizace trati Praha-Smíchov - Černošice |
| 1.1.5 | Rekonstrukce trati Praha-Libeň - Praha-Malešice |
| 1.1.6 | Rekonstrukce Vozovny Hloubětín |
| 1.1.7 | Rekonstrukce železniční stanice Praha Masarykovo nádraží |
| 1.1.8 | Zkapacitnění trati Praha - Kolín |
| 1.2 | Rozvoj železniční sítě |
| 1.2.1 | Elektrizace dalších železničních tratí |
| 1.2.2 | Mimoúrovňový přesmyk Praha-Libeň |
| 1.2.3 | Nové spojení 2 (Metro S) |
| 1.2.4 | RS - Rychlá spojení |
| 1.2.5 | Zastávka Praha-Dolní Počernice Jih |
| 1.2.6 | Zastávka Praha-Jahodnice |
| 1.2.7 | Zdvoukolejnění trati Praha-Radotín - Praha-Vršovice č. k. |
| 1.2.8 | Železniční odstavy |
| 1.2.9 | Železniční spojení Praha - Letiště - Kladno |
| 1.2.10 | Železniční spojení Praha - Mladá Boleslav - Liberec |
| 1.2.11 | Zkapacitnění trati Praha - Kolín novostavbou v nové stopě |
| 1.2.12 | Zpřístupnění žst. Praha hlavní nádraží z okolí |
| 1.2.13 | Zřízení železniční linky S61 |
| 1.2.14 | Zřízení železniční linky S61 |
| 1.3 | Rozvoj sítě tramvají a metra |
| 1.3.1 | Hradčanská 2. vestibul (výtahy - bezbariérové zpřístupnění) |
| 1.3.2 | Metro D: Nové Dvory - Modřany (studijní ověření) |
| 1.3.3 | Metro D: přípravné práce (geologický průzkum) |
| 1.3.4 | Metro D: úsek Nám. Míru - centrum (možnost pokračování) |
| 1.3.5 | Metro D: úsek Náměstí Míru - Pankrác |
| 1.3.6 | Metro D: úsek Pankrác - Depo Písnice |
| 1.3.7 | Realizace 2. vestibulu metra Vltavská |
| 1.3.8 | Severní tramvajová tangenta - územní stabilizace a příprava |
| 1.3.9 | Stabilizace záměrů TT do Středočeského kraje |
| 1.3.10 | Tramvajová smyčka Depo Hostivař |
| 1.3.11 | Tramvajová smyčka Zahradní Město |
| 1.3.12 | Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská |
| 1.3.13 | Tramvajová trať Dvorce - Budějovická |
| 1.3.14 | Tramvajová trať Dvorecký most |
| 1.3.15 | Tramvajová trať Kobylisy - Sídliště Bohnice |
| 1.3.16 | Tramvajová trať Muzeum - Hlavní nádraží - Bolzanova |
| 1.3.17 | Tramvajová trať Na Veselí - Pankrác |
| 1.3.18 | Tramvajová trať Nádraží Podbaba - Suchdol |
| 1.3.19 | Tramvajová trať Pankrác - Budějovická |
| 1.3.20 | Tramvajová trať Počernická |
| 1.3.21 | Tramvajová trať Sídl. Barrandov - Holyně - Slivenec |
| 1.3.22 | Tramvajová trať Sídliště Modřany - Libuš |
| 1.3.23 | Tramvajová trať Vozovna Kobylisy - Zdiby |
| 1.3.24 | Tramvajové tratě (výhled) - územní stabilizace |
| 1.3.25 | Východní tramvajová tangenta - územní stabilizace a příprava |
| 2. | Silniční infrastruktura |
| 2.1 | Rekonstrukce silniční infrastruktury |
| 2.1.1 | Oprava Barrandovského mostu |
| 2.1.2 | Oprava Hlávkova mostu |
| 2.1.3 | Oprava Jiráskova mostu |
| 2.1.4 | Oprava Libeňského mostu |
| 2.1.5 | Oprava Mostu Legií |
| 2.1.6 | Oprava Palackého mostu |
| 2.1.7 | Optimalizace uzlu Barrandovský most a jeho rozvoj |
| 2.1.8 | Snížení energetické náročnosti Zlíchovského tunelu |
| 2.1.9 | Studie generální opravy Strahovského tunelu |
| 2.1.10 | Vnitřní dluh komunikační sítě - zastavení dalšího růstu |
| 2.2 | Nová komunikační propojení |
| 2.2.1 | Křížení železniční trati ve Velké Chuchli |
| 2.2.2 | Křižovatka Beranka |
| 2.2.3 | Napojení křižovatky Beranka - Hornopočernická spojka |
| 2.2.4 | Napojení křižovatky Beranka - Klánovická spojka |
| 2.2.5 | Obchvat Písnice |
| 2.2.6 | Přeložka silnice II/240 a II/101 (aglomerační okruh) |
| 2.2.7 | Propojení Průmyslová - Kutnohorská (Hostivařská spojka) |
| 2.2.8 | Radlická radiála (projektová příprava) |
| 2.3 | Dokončení Pražského okruhu |
| 2.3.1 | Dálnice D3 - středočeská část |
| 2.3.2 | Hostivařská spojka - propojení SOKP 511 - Přátelství |
| 2.3.3 | Pražský okruh (D0), 511 (Běchovice - D1) |
| 2.3.4 | Pražský okruh (D0), 518 a 519 (Ruzyně - Březiněves) |
| 2.3.5 | Pražský okruh (D0), 520 ( Březiněves - Satalice D10) |
| 2.3.6 | Přeložka silnice I/12 Běchovice - Úvaly |
| 2.3.7 | Propojení Dopraváků - Spořická (nové napojení Čimic) |
| 2.3.8 | Propojení Kutnohorská - SOKP (Hostivařská spojka) |
| 2.4 | Dokončení Městského okruhu |
| 2.4.1 | Městský okruh-Pelc-Tyrolka - Štěrboholská r. (proj.příp.) |
| 2.4.2 | Studie snížení hlukové a imisní zátěže severní části města |
| 2.4.3 | Zkapacitnění Jižní spojky Vídeňská - 5. května |
| 2.4.4 | Zkapacitnění Štěrboholské radiály MÚK Rybníčky - Průmyslová |
| 2.5 | Nová pěší propojení |
| 2.5.1 | Akční plán na realizaci stezek podél místních komunikací |
| 3. | Organizace a regulace dopravy |
| 3.1 | Parkovací zóny |
| 3.1.1 | Rozvoj zón placeného stání |
| 3.2 | Řízení dopravy |
| 3.2.1 | Dojezdové doby na Městském okruhu |
| 3.2.2 | Kooperativní systémy v dopravní infrastruktuře |
| 3.2.3 | Liniové řízení částí Městského okruhu |
| 3.2.4 | Liniové řízení Pražského okruhu |
| 3.2.5 | Navádění na volná parkovací místa |
| 3.2.6 | Oblastní dopravně závislé řízení a detekce incidentů |
| 3.2.7 | Oblastní dopravně závislé řízení na zbývajících ústřednách |
| 3.2.8 | Studie a vývoj aktivní detekce vozidel pomocí koop.systémů |
| 3.2.9 | Vývoj multiagentního a adaptivního řízení dopravy |
| 3.2.10 | Doplnění a údržba detektorů na SSZ |
| 3.2.11 | Napojení SSZ na dopravní ústřednu |
| 3.2.12 | Odstranění vybraných SSZ |
| 3.2.13 | Scénáře řízení dopravy |
| 3.2.14 | Systémové vypínání SSZ ve večerních a nočních hodinách |
| 3.2.15 | Vlastnictví a správa SSZ |
| 3.2.16 | Vývoj dopravně-technologického informačního systému |
| 3.2.17 | Zlepšení systému preference autobusů na SSZ |
| 3.3 | Preference veřejné dopravy |
| 3.3.1 | Detekce jízdy ve vyhrazeném jízdním pruhu |
| 3.3.2 | Doplnění preference BUS na SSZ s detekcí |
| 3.3.3 | Doplnění preference tramvají na SSZ s detekcí |
| 3.3.4 | Fyzické oddělování tramvajových tratí |
| 3.3.5 | Koncepce preference VHD ve Středočeském kraji |
| 3.3.6 | Koordinace návrhů preference VHD ve Středočeském kraji |
| 3.3.7 | Preference BUS na křižovatkách se SSZ |
| 3.3.8 | Preference na SSZ v SčK - řadiče a dopravní řešení |
| 3.3.9 | Preference na SSZ v SčK - vozidla |
| 3.3.10 | Preferenční osy VHD v Praze |
| 3.3.11 | Program na realizaci prostorových preferenčních opatření SčK |
| 3.3.12 | Program preference VHD HMP- mimo osy |
| 3.3.13 | Program zvýšení plynulosti provozu tramvají |
| 3.3.14 | Zřizování preference TRAM při obnově a výstavbě SSZ |
| 3.3.15 | Legislativa pro preferenci VHD |
| 3.3.16 | Procesní nastavení realizace preferenčních opatření v Praze |
| 3.3.17 | Správa SSZ včetně jeho vybavení systémem preference |
| 3.3.18 | Zásady projektování preference TRAM, BUS na SSZ |
| 3.4 | Integrovaný dopravní systém |
| 3.4.1 | Systémové vyhodnocení kvality provozu VHD |
| 3.5 | Mýtný systém |
| 3.5.1 | Pražský mýtný systém, studie |
| 3.5.2 | Pražský mýtný systém, realizace |
| 3.6 | Zásobování města |
| 3.6.1 | Nízkouhlíkové řešení logistiky odpadů na Praze 1 |
| 3.6.2 | Strategie udržitelné logistiky |
| 3.6.3 | Vytvoření pracovní pozice Specialista pro nákladní dopravu |
| 4. | Multimodální cestování |
| 4.1 | Zlepšení prostředí veřejné dopravy |
| 4.1.1 | Definice přestupních bodů v síti PID |
| 4.1.2 | Koordinace záměrů při rekonstrukcích přestupních bodů |
| 4.1.3 | Program rekonstrukcí přestupních bodů VHD |
| 4.1.4 | Program vybavení přestupních bodů VHD v Praze |
| 4.1.5 | Systémová údržba dat o bezbariérovosti zastávek VHD |
| 4.1.6 | Terminál Smíchov |
| 4.1.7 | Terminál Zahradní Město |
| 4.1.8 | Vyžadování uplatňování Standardu zastávek PID po ŘSD a SŽDC |
| 4.2 | Integrovaný dopravní systém |
| 4.2.1 | Aplikace PID lítačka |
| 4.2.2 | Automaty na jízdenky (na území Středočeského kraje) |
| 4.2.3 | Jednotný systém odbavení cestujících v PID - MOS |
| 4.2.4 | Polohy spojů DPP do systémů ROPID |
| 4.2.5 | Projekt VYMI (výluky a mimořádnosti) – další vylepšení |
| 4.3 | Preference veřejné dopravy |
| 4.3.1 | Právní a technické normy pro zastávky VHD |
| 4.3.2 | Prověření a zlepšení SSZ na přechodech u zastávek |
| 4.4 | Parkoviště P+R a B+R |
| 4.4.1 | Provozní koncept P+R v Praze a Středočeském kraji |
| 4.4.2 | Rozvoj P+R mimo prioritní oblasti Stč.kraje |
| 4.4.3 | Rozvoj P+R při stanicích metra |
| 4.4.4 | Rozvoj P+R v prioritní oblasti 1 Stč.kraje |
| 4.4.5 | Rozvoj P+R v prioritní oblasti 2 Stč.kraje |
| 4.4.6 | Rozvoj P+R v prioritní oblasti 3 Stč.kraje |
| 4.4.7 | Výstavba parkovišť typu B+R |
| 4.5 | Integrované služby v mobilitě |
| 4.5.1 | Automatické sčítání cestujících ve vozidle |
| 4.5.2 | Datová platforma a Virtualizace hl. m. Prahy |
| 4.5.3 | Intermodální plánovač trasy |
| 4.5.4 | Jednotný informační systém hl. m. Prahy s přesahem do PID |
| 4.5.5 | Zastávkový informační systém Středočeský kraj |
| 4.6 | Sdílená mobilita |
| 4.6.1 | Rozvoj systému sdílení automobilů |
| 4.6.2 | Zřízení stanicového bikesharingu |
| 4.7 | Elektrobusy a individuální elektromobilita |
| 4.7.1 | Strategie podpory alternativních pohonů |
| 4.7.2 | Vybudovaní nových nabíjecích bodů pro elektromobily |
| 4.8 | Inovace v městské správě dopravy |
| 4.8.1 | Kompetence při správě zastávek a přestupních bodů PID |
| 5. | Doprava a veřejný prostor |
| 5.1 | Revitalizace městského prostoru |
| 5.1.1 | Klárov - rekonstrukce |
| 5.1.2 | Rekonstrukce Dvořákova nábřeží |
| 5.1.3 | Rekonstrukce Malostranského náměstí |
| 5.1.4 | Rekonstrukce tramvajové trati Badeniho |
| 5.1.5 | Rekonstrukce tramvajové trati Jana Želivského |
| 5.1.6 | Rekonstrukce ulic Plzeňská a Vrchlického |
| 5.1.7 | Rekonstrukce ulic Veletržní a Dukelských hrdinů |
| 5.1.8 | Rekonstrukce ulice Klapkova - jižní část |
| 5.1.9 | Rekonstrukce ulice Revoluční |
| 5.1.10 | Rekonstrukce ulice Seifertova a Táboritská |
| 5.1.11 | Rekonstrukce ulice Starostrašnická - V Olšinách |
| 5.1.12 | Rekonstrukce ulice Táborská |
| 5.1.13 | Rekonstrukce ulice Vinohradská |
| 5.1.14 | Rekonstrukce ulice Zenklova |
| 5.1.15 | Revitalizace Václavského náměstí / horní část TT |
| 5.1.16 | Revitalizace Václavského náměstí / spodní část |
| 5.1.17 | RTT Vinohradská |
| 5.1.18 | Vítězná - most Legií |
| 5.2 | Bezbariérovost infrastruktury |
| 5.2.1 | Akční plán na bezbariérové úpravy zastávek BUS |
| 5.2.2 | Bezbariérové zpřístupnění stanice Malostranská |
| 5.2.3 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Českomoravská |
| 5.2.4 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Flora |
| 5.2.5 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Invalidovna |
| 5.2.6 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Jinonice |
| 5.2.7 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Jiřího z Poděbrad |
| 5.2.8 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Kačerov |
| 5.2.9 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Křižíkova |
| 5.2.10 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Pražského povstání |
| 5.2.11 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Radlická |
| 5.2.12 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Staroměstská |
| 5.2.13 | Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Želivského |
| 5.2.14 | Bezbariérové zpřístupnění stanice Nám. Republiky |
| 5.2.15 | Odstranění nadbytečných zábradlí |
| 5.2.16 | Odstraňování bariér ve veřejném prostoru |
| 5.2.17 | Rekonstrukce vybraných zastávek TRAM na bezbariérové |
| 5.2.18 | Revitalizace pražských podchodů |
| 5.3 | Bezpečnost dopravy |
| 5.3.1 | Bezpečnostní úpravy nehodových míst |
| 5.3.2 | Bezpečnostní úpravy železničních přejezdů na území Stčk |
| 5.3.3 | Odstranění billboardů od MK s rychlostí 70 km/h a více |
| 5.4 | Podpora dopravní cyklistiky |
| 5.4.1 | Cyklistická propojení Prahy a Středočeského kraje |
| 5.4.2 | Cyklistická propojení Říčan a okolí s Prahou |
| 5.4.3 | Cyklostezka z Chýně do Zličína |
| 5.4.4 | Cyklostezka z Dolních Břežan do Zbraslavi |
| 5.4.5 | Cyklostezka z Proseka do Brandýsa nad Labem |
| 5.4.6 | Levobřežní cyklostrasa A1 s návaznostmi v regionu |
| 5.4.7 | Naplňování koncepce rozvoje cyklistické dopravy |
| 5.4.8 | Pravobřežní cyklotrasa A2 s návaznostmi v regionu |
| 5.4.9 | Strategie rozvoje bezmotorové dopravy |
| 5.4.10 | Strategie zpřístupnění stanic metra cestujícím s kolem |
| 5.4.11 | Zajištění bezpečného odkládání kol mimo veřejný prostor |
| 5.4.12 | Západovýchodní cyklomagistrála (Smíchov - Vinohrady) |
| 5.5 | Nová pěší propojení |
| 5.5.1 | Lávka Holešovice - Karlín |
| 5.5.2 | Lávka na Vysočanské náměstí |
| 5.5.3 | Lávky Kačerov - Roztyly |
| 5.5.4 | Propojení Černý Most - Kyje Na Hutích |
| 5.5.5 | Propojení komerční zóny Zličín s metrem |
| 5.5.6 | Propojení Nemocnice Motol s Vypichem |
| 5.5.7 | Sdílený prostor - legislativní opatření |
| 5.6 | Zklidňování dopravy |
| 5.6.1 | Informační základna o pěší dopravě |
| 5.6.2 | Omezení zbytné dopravy na Malé Straně a Starém Městě (TRAM) |
| 5.6.3 | Plnění akčního plánu snižování hluku aglomerace Praha (ŘSD) |
| 5.6.4 | Plnění akčního plánu snižování hluku aglomerace Praha (TSK) |
| 5.6.5 | Program zřizování pěších zón v centru města |
| 5.6.6 | Program zřizování zón 30 |
| 5.6.7 | Strategie BESIP pro hl. m. Prahu |
| 6. | Provoz veřejné dopravy |
| 6.1 | Integrovaný dopravní systém |
| 6.1.1 | Zjednodušení a valorizace tarifu společného IDS |
| 6.2 | Posílení veřejné dopravy |
| 6.2.1 | Kapacitní železniční vozidla |
| 6.2.2 | Nasazení velkokapacitních autobusů v příměstské dopravě |
| 6.2.3 | Průjezdný model železničních linek |
| 6.2.4 | Výběrová řízení na autobusové dopravce |
| 6.2.5 | Zajištění dostatečného počtu řidičů pro PID |
| 6.3 | Elektrobusy a individuální elektromobilita |
| 6.3.1 | Čtyřpólové dobíjení elektrobusů (standard OppCharge) |
| 6.3.2 | Elektrifikace BUS linky 140 (II. etapa) |
| 6.3.3 | Koncepce využití alt. paliv autobusových linek v Praze |
| 6.3.4 | Pořízení 14 ks standardních elektrobusů (12 m) |
| 6.4 | Posílení veřejné dopravy |
| 6.4.1 | 8. nástupiště žst. Praha Hlavní nádraží |
| 6.4.2 | Posílení návazných autobusových linek na železnici |
| 6.4.3 | Posílení železničních linek mimo špičku |
| 7. | Procesy v mobilitě |
| 7.1 | Integrovaný dopravní systém |
| 7.1.1 | Jednotný organizátor IDS Prahy a Středočeského kraje |
| 7.1.2 | Plná integrace VHD Středočeského kraje |
| 7.2 | Integrované služby v mobilitě |
| 7.2.1 | Jednotný vzhled vozidel PID |
| 7.3 | Elektrobusy a individuální elektromobilita |
| 7.3.1 | Elektromobily jako služební vozidla pro přísp. organizace |
| 7.4 | Kampaně na podporu udržitelné mobility |
| 7.4.1 | Finanční podpora programů pro ZŠ |
| 7.4.2 | Kampaň Čistou stopou Prahou |
| 7.4.3 | Kampaň Správné chování ve veřejné dopravě |
| 7.4.4 | Kampaně na podporu využívání PID |
| 7.4.5 | Program zaměřený na vzdělávání studentů SŠ a VŠ |
| 7.5 | Inovace v městské správě dopravy |
| 7.5.1 | Fond mobility - prověření |
| 7.5.2 | Kompetence organizátora IDS v investicích |
| 7.5.3 | Plány mobility pro velké zaměstnavatele a školy |
| 7.5.4 | Rozvoj páteřní dopravní sítě po roce 2030 |
| 7.5.5 | Soustředění kompetencí v marketingu PID pod organizátora IDS |
| 7.5.6 | Studie městské správy dopravy |
| 7.5.7 | Zavádění BIM pro dopravní infrastrukturu |