Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak hlavní město PRAHA
hlavní město PRAHA
www stránky

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
"Hlavní cíl"
1 "Priority"

Rozbalit detaily

Koncepce kulturní politiky hl. m. Prahy 2010-2015

Zajištění fungující kulturní politiky hl. m. Prahy

1 Ochrana kulturního dědictví hl. m. Prahy, zejména ochrana a opravy nemovitých i movitých kulturních památek, ochrana a další kultivace cenného prostoru Pražské památkové rezervace, péče o další cenné historické budovy a památky, pomoc při ochraně a opravách církevních kulturních památek a objektů náboženských společností. Osvěta a propagace na podporu kulturního dědictví. Ochrana a opravy památkových objektů vedoucích k většímu rozprostření zájmu turistů i obyvatel města mimo nejnavštěvovanější turistické oblasti (Královská cesta).

Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění

2 Podpora nejširšího spektra umělecké tvorby a kultury v rámci nového dotačního systému HMP.

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví

3 Provedení druhé etapy transformace příspěvkových organizací HMP v oblasti kultury.

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XVII.c veřejné služby

4 Evaluace nového dotačního systému HMP a jeho finanční zajištění. Zejména pak vymezení sfér vlivu mezi grantovým systémem a partnerstvím HMP; ustanovení Poradního sboru primátora hl.m. Prahy pro oblast kultury; zavedení a precizování evaluace všech městem podporovaných aktivit.

Deskriptory:
XV.c propagace a marketing kultury

5 Rozvoj vícezdrojového financování pražské kultury a umění (granty a partnerství hl. m. Prahy, sponzoring, fondy Ministerstva kultury ČR a další finanční zdroje v působnosti státu, fondy Evropské unie, granty a jiné formy podpory městských částí, vlastní zisk a zdroje, podpora ze strany specializovaných neziskových organizací – nadací a fondů, podpora poskytnutá zahraničními zastoupeními a kulturními středisky atd.).

Deskriptory:
XV.c propagace a marketing kultury

6 Hledání nových forem podpory kulturních aktivit nefinanční povahy (iniciování legislativních úprav, úlev, udělení cen apod.).

Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XVII.a legislativní a regulační prostředí

7 Podpora nabídky kulturního vyžití dětí a mládeže.

Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace

8 Podpora kulturních počinů, jež pomáhají integraci menšin a zapojují menšiny do aktivního kulturního dění v Praze.

Deskriptory:
VIII.e začleňování cizinců
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury

9 Podpora kulturních projektů ve veřejných prostorech (site specific, obchodní domy, nákupní centra, nádraží apod.).

Deskriptory:
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XVII.f komunální služby a občanská vybavenost (např. veřejné osvětlení, pohřebnictví, výstavba a údržba místních sítí, lokální zásobování teplem)
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XXI.b zájmová činnost a rekreace

10 Podpora kulturních projektů pomáhajících pozitivnímu rozvoji cestovního ruchu v Praze zejména v době mimo hlavní turistickou sezónu.

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
XV.a kulturní dědictví
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury

11 Podpora otevřené interaktivní informovanosti a diskuse veřejnosti o podobě, povaze a výsledcích pražské kultury (např. o významných kulturních projektech, o koncepčních a zásadních architektonických návrzích či soutěžích).

Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury
XVII.h participace občanů na veřejné správě