Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak Praha 20
Praha 20
www stránky

Praha 20

Názvy hierarchických úrovní
1. "Rozvojové cíle"
1.1 "Dílčí cíle a výstupy"
1.1.1 "Opatření a záměry"

Strategický plán rozvoje MČ Praha 20 (2020)

Strategický plán rozvoje MČ Praha 20 (2020)
1.Soudržná komunita MČ využívající kvalitní a kapacitní občanskou vybavenost
1.1Dosažení optimálních kapacit místních škol a školských zařízení
1.1.1modernizace školských zařízení - dle MAP III. (místní akční plán vzdělávání)
1.1.2zajištění odpovídajících kapacit školských zařízení na území MČ s ohledem na demografický vývoj - dle MAP III
1.1.3obnova vnitřního vybavení a pořízení interaktivních učebních pomůcek - dle MAP III
1.2Rozšíření nabídky zdravotnických služeb
1.2.1mapování nabídky a poptávky lékařské péče (např. formou pravidelného telefonického zjišťování kapacit lékařských ordinací)
1.2.2iniciace pokrytí MČ službami lékařů (např. formou zvýhodněných pronájmů nebytových prostor, bytů, apod.)
1.2.3zachování dotační politiky MČ směrem k poskytovatelům zdravotních služeb
1.3Rozšíření a zajištění potřebných kapacit sociálních služeb
1.3.1příprava vybraných objektů pro budoucí poskytování sociálních služeb
1.3.2prověření budoucí poptávky po sociálních službách (typy služeb, objem poptávky) s využitím demografického prognózování, dotazníkových šetření apod.
1.4Doplnění nabídky volnočasové infrastruktury
1.4.1zajištění prostor pro sportovní a klubové aktivity
1.4.2budování, rekonstrukce a zkapacitnění objektů volnočasové občanské vybavenosti
1.4.3zachování dotační politiky MČ směrem ke spolkům působícím v oblasti sportu, kultury a volného času
1.4.4nastavení odpovídajícího režimu školních sportovišť pro užívání veřejností a doplnění odpovídajícího zázemí pro takové užívání (např. WC pro veřejnost)
1.4.5personální zabezpečení volnočasových aktivit pro děti a mládež, další vzdělávání pedagogů volného času - viz. MAP
1.4.6plán rozvoje sportu MČ
1.5Zvýšení bezpečnosti v městské části
1.5.1rozšíření aktivit policie a jejich větší koordinace (PČR, Městská policie, Cizinecká policie)
1.5.2rozšíření Městského kamerového dohlížecího systému (MKDS)
1.5.3podpora činnosti spolků a dalších neziskových organizací působících v oblasti integrace cizinců
1.5.4rozšíření aktivit MČ - přednášky, osvěta veřejnosti
1.6Budování lokálních center a doplnění nabídky komerčních služeb
1.6.1definování lokálních center na základě koncensu MČ a veřejnosti
1.6.2přednostní umísťování objektů občanské vybavenosti do lokálních center MČ
1.6.3podpora maloobchodu a služeb i mimo centrum MČ
1.6.4podpora rozvoje zařízení pro setkávání občanů
1.7Zlepšené podmínky pro rozvoj podnikání
1.7.1aktivní role MČ při jednání o budoucím využití brownfields a nevyužitých areálů (intenzivnější komunikace s jejich vlastníky)
1.7.2setkávání města a místních podnikatelů (koordinace a spolupráce zásadních projektů, vzájemná podpora k projektům HMP, ŘSD apod.)
1.7.3marketingová podpora místních podnikatelů (tiskové zprávy, prezentace na webu města, …)
1.8Vysoká úroveň veřejné správy v území
1.8.1zefektivnění veřejné správy a veřejného sektoru
1.8.2modernizace zázemí místní veřejné správy
2.Odstranění nedostatků v dopravní infrastruktuře a minimalizace negativních vlivů dopravy na životní prostředí
2.1Vymístění tranzitní dopravy z intravilánu MČ
2.1.1zklidnění ulice Náchodská
2.1.2vybudování žel. zastávky na východním okraji intravilánu včetně záchytného parkoviště P+R pro dopravu z Prahy-východ
2.1.3viz další opatření dílčích cílů 2.4 a 2.5
2.2Minimalizace negativních vlivů dálniční a železniční dopravy na obytné prostředí MČ
2.2.1dokončení a modernizace protihlukových opatření na dálnicích s důrazem na prosazení protihlukového tubusu na SOKP podél místní části Chvaly
2.2.2realizace protihlukových opatření v rámci probíhající Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) - Praha-Vysočany (včetně) a v případě potřeby i po jejím dokončení
2.2.3instalace měřících stanic emisní a hlukové zátěže a jejich provoz v gesci samotné MČ
2.3Nová napojení MČ na dálnice
2.3.1alternativní (druhé) napojení průmyslové zóny na nadřazenou komunikační síť (na D10 nebo na D0)
2.3.2výstavba MÚK Beranka, vč. připojovacích komunikací
2.4Kvalitnější napojení MČ na okolní obce a MČ
2.4.1Rekonstrukce ulice Hartenberská
2.4.2 „Jižní propojení“ - komunikace Robotnice (okružní křižovatka Ikea – ul. Božanovská a dále na V)
2.4.3Severovýchodní komunikační spojení (K Zelenči – Bártlova a dále na Zeleneč, nebo Náchodskou ulici)
2.4.4Klánovická spojka (propojení MÚK Beranka na Klánovice)
2.4.5Propojení průmyslové zóny na k.ú. Černý Most na ul. Ocelkova
2.5Odstranění závad na kříženích silničních komunikací s železniční tratí Praha – Lysá nad Labem
2.5.1Realizace podjezdu v ulici Bystrá
2.5.2Podchod pro pěší v ul. Ve Žlíbku a v ul. Bártlova
2.5.3Dokončení podchodu v žst. Horní Počernice do průmyslové zóny
2.5.4Podchod či nadchod v ul. Stoliňská
2.5.5Lávka pro cyklisty přes D0 při žel. trati
2.6Zvýšení dostupnosti parkovacích míst v místech s jejich nedostatkem
2.6.1Řešení P+R u žst. Horní Počernice a vymístění související dopravy v klidu z uličního prostoru mezi žst. a ul. Náchodskou
2.6.2Přijetí koncepce řešení potíží s parkováním v problematických lokalitách MČ
2.6.3Rozšíření parkovacích ploch na sídlištích
2.6.4Vytvoření/rozšíření zón s časově omezenou délkou parkování
2.6.5Řešení rezidenčního parkování v návaznosti na systém v rámci celé Prahy
2.7Dostavba a zkvalitnění cyklistické infrastruktury
2.7.1Aktualizace Koncepce cyklistické dopravy MČ Praha 20
2.7.2Napojení cyklistických tras na žst. Praha - Horní Počernice (včetně B+R)
2.7.3Napojení cyklistických tras na metro B vč. odstranění lokálních závad na stávajících úsecích
2.7.4Výstavba cyklostezek a cyklotras dle Koncepce cyklistické dopravy MČ Praha 20 a její aktualizace, zejména:
2.7.5Instalace doprovodné infrastruktury a mobiliáře pro cyklistickou dopravu (stojany, mobiliář pro sdílení jízdních kol apod.)
2.7.6Drobná opatření a stavební úpravy zvyšující bezpečnost a odstraňující bariérovost v cyklistické dopravě (cyklopiktokoridory v ul. Božanovská, integrační opatření v ul. Hartenberská, bezpečnostní opatření v ul. Ve Žlíbku – Malých Běchovic apod.)
2.7.7Podpora při výstavbě cyklostezek
2.8Zlepšení stavu místních komunikací
2.8.1Aktualizace pasportu komunikací ve správě MČ a jeho digitalizace včetně zpracování aktuálních údajů o stavu komunikací a majetkových poměrech pozemků pod nimi
2.8.2Souvislá údržba, stavební úpravy popř. i náhrada místních komunikací v nevyhovujícím stavebně technickém nebo dopravně technickém stavu
2.9Opatření v souvislosti s výstavbou a provozem vysokorychlostní trati
2.9.1Analýza dopadu výstavby a provozu vysokorychlostní trati (VRT) v úsek Praha-Běchovice – Poříčany na území MČ Praha 20
2.9.2Prosazení řešení vedení VRT na základě urbanistické a krajinářské studie řešící zejména:
2.9.3Návrh koncepčních dopravních opatření v souvislosti s výstavbou a provozem VRT
3.Dosažení co nejvyšší kvality obytného a životního prostředí
3.1Environmentálně šetrný rozvoj s důrazem na optimální vybavenost a podmínky pro obsluhu veřejnou dopravou a cyklodopravou
3.1.1přijmutí oficiálních stanovisek MČ k urbanistickému a dopravnímu řešení velkých rozvojových ploch na základě koncepčních dokumentů (např. územních studií), projednaných napříč zastupitelstvem, s veřejností a s dotčenými vlastníky pozemků
3.1.2jednání s developery za účelem jejich spolupodílu na zajištění občanské vybavenosti související s bytovou výstavbou (vazba na Cíl 1)
3.1.3důraz na koncepční rozvoj bydlení, a to tak, aby byla nebyla nadmíru zatěžována stávající zástavba a infrastruktura (mj. důraz na etapizaci výstavby pro snížení nárazového přetížení místní infrastruktury a občanské vybavenosti)
3.1.4komunikace dle potřeb se sousedícími městskými částmi a obcemi na téma územního rozvoje
3.2Šetrné nakládání se zemědělskou půdou a plochami volné krajiny
3.2.1podpora vhodného způsobu zástavby (územní rozvoj primárně v návaznosti na zastavěné území s efektivnějším využitím ploch)
3.2.2zpracování koncepce rozvoje veřejné zeleně
3.2.3realizace aktivit k minimalizaci důsledků znečišťování ovzduší zemědělskou výrobou (realizace stromořadí, lesních ploch, pásů ochranné zeleně, rozšiřování lesních ploch, funkční oddělení rezidenční zástavby od ploch orné půdy apod.)
3.2.4naplnění koncepce veřejné zeleně podle územního plánu (realizace prvků ÚSES a zelených pásů)
3.3Adaptace na klimatické změny a rozvoj zelené infrastruktury
3.3.1zpracování zásobníku adaptačních a mitigačních (zmírňujících/zpomalujících změny klimatu) opatření
3.3.2realizace projektů za účelem zadržování vody v krajině a efektivnější hospodaření se srážkovými vodami (mj. ve vazbě na opatření 3.4)
3.3.3údržba zeleně v zastavěném území
3.3.4vytváření nových ploch zeleně
3.3.5podpora environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty
3.4Zvýšení odkanalizování celého intravilánu MČ a navýšení kapacit ČOV
3.4.1ujasnění koncepce řešení problematiky nakládání se splaškovými a dešťovými vodami (zejména ujasnění řešení odkanalizování Svépravic - výstavba kanalizačního sběrače H2, nebo zkapacitnění PČOV Svépravice)
3.4.2při budování či zkapacitnění PČOV dbát na využití nejlepších dostupných technologií pro prevenci zápachu
3.4.3zkapacitnění PČOV Čertousy
3.4.4řešení odkanalizování Svépravic (naplnění kapacit PČOV Svépravice)
3.4.5rozšíření kanalizační sítě do neodkanalizovaných lokalit MČ
3.4.6podpora výstavby PČOV Na Sychrově
3.5Pokrytí celého území MČ kvalitním GSM signálem
3.5.1prověření deficitů v zajištění pokrytí území GSM signálem
3.5.2iniciace zajištění pokrytí území GSM signálem příslušnými poskytovateli
3.6Hluk - ochrana obyvatel před nadměrnou hlukovou expozicí
3.6.1výstavba protihlukových stěn podél celého úseku dálnice D11 v KÚ MČ Praha 20
3.6.2aplikace protihlučného povrchu (tichý alfalt)
3.6.3zklidnění Náchodské
3.7Překonávání bariér tvořených dálnicemi a železnicí
3.7.1realizace projektů vedoucích k překonávání bariér tvořených dálnicemi a železnicemi
3.7.2zachování prostupnosti území přes VRT (vysokorychlostní trať) viz. bod 2.9
3.7.3těžké překrytí dálnice D11 podél ul. Ke Xaverovu
3.8Zajištění bezbariérové infrastruktury v MČ
3.8.1bezbariérové úpravy na pozemních komunikacích a v rámci objektů občanské vybavenosti
3.9Sanace starých ekologických zátěží
3.9.1řešení problematiky brownfields, které jsou ve vlastnictví MČ (Bílý vrch)