..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
DATAPLÁN
![Portál strategické práce v České republice](/img/portal_strat_prace.png)
![Portál veřejných strategií](/img/metodika-strategii-logo.gif)
![Metodika a Manuál](/img/databaze-metodiky-manual.png)
![Loga OPTP](/img/strategie/loga-optp_1.gif)
![Logo MMR](/img/strategie/mmr.gif)
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
![Data Plán](/img/ico-dtp-s.png)
MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ
Organizační struktura
Spolupráce
..archiv
Spolupráce
..archiv
![show show](/aaa/images/plus.gif)
2.3.3 | Vydávat v souladu s mezinárodními dokumenty, zejména s úmluvami MOP a Evropskou sociální chartou, právní předpisy k zajištění realizace práva na bezpečné a zdravé pracovní prostředí a pracovní podmínky... | viz dokument » |
4.1.2 | Kontrolovat dodržování přípustné hladiny hluku a používání laserů na diskotékách a v klubech | viz dokument » |
4.3.1 | Nadále aplikovat komplexní přístup k rizikovému chování dětí a mládeže, vč. komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
4.3.2 | Pokračovat v podpoře zájmových sportovních aktivit mládeže řízené kvalifikovanými pracovníky s mládeží v oblasti tělesné výchovy a sportu | viz dokument » |
4.4.1 | Pokračovat v rámci vzdělávací oblasti „Výchova ke zdraví“ ve specifické edukaci mládeže z hlediska cíle tohoto dílčího úkolu a prevence rizikového chování | viz dokument » |
7.1.1 | Pokračovat v plnění surveillance programu SZO k eradikaci poliomyelitidy v plném rozsahu tak jako dosud | viz dokument » |
7.2.1 | Pokračovat v očkování proti tetanu, i nadále dosahovat vysokou proočkovanost, provádět administrativní kontrolu pravidelného očkování dětí, provádět kontrolu výsledků očkování sérologickými přehledy... | viz dokument » |
7.3.1 | Zpracovat a vydat nový surveillance program spalniček, vycházející z harmonogramu úkolů SZO ke splnění cíle - eliminace spalniček, který bude obsahovat podrobné rozvedení následujících opatření... | viz dokument » |
7.4.1 | Pokračovat v očkování proti záškrtu a dávivému kašli, proti zarděnkám a příušnicím, i nadále dosahovat vysokou proočkovanost, provádět administrativní kontrolu proočkovanosti, zajistit postup podle nové vyhlášky o očkování č. 439/2000 Sb. | viz dokument » |
7.4.2 | Ověřit výsledky administrativní kontroly proočkovanosti v sérologických přehledech s cílem navrhnout včas event. doočkování skupin s poklesem imunity | viz dokument » |
7.4.3 | Pokračovat v hlášení, epid. šetření a analýze případů difterie, pertusse, příušnic, zarděnek, virové hepatitidy B, nákaz vyvolaných Haemophilem influenzae b, vrozené syfilis, doplnit hlášení virové hepatitidy B o hlášení nosičství... | viz dokument » |
7.4.4 | Pokračovat ve zdravotně-výchovném působení, směřujícím k omezení dalšího šíření pohlavně přenosných nákaz včetně syfilis | viz dokument » |
7.5.1 | Zintenzivněním zdravotně-výchovných programů v oblasti pohlavně přenosných nemocí, především HIV/AIDS, zavedením výchovy k reprodukčnímu zdraví do obsahu vzdělávání posledních tříd základních a všech tříd středních škol... | viz dokument » |
7.5.2 | V oblasti tuberkulózy uplatňovat program SZO k zajištění řádné léčby a jeho kontrolu, v rámci hygienické služby pokračovat ve státním zdravotním dozoru v této oblasti | viz dokument » |
7.5.3 | V oblasti akutních respiračních onemocnění prohloubit spolupráci s terénními laboratořemi v oblasti včasné diagnostiky, sledovat novou vyhláškou o očkování zavádění očkování proti pneumokokovým nákazám u pacientů léčeben pro dlouhodobě nemocné... | viz dokument » |
7.5.4 | V oblasti prevence vzniku a šíření průjmových onemocnění infekčního původu klást důraz především na zdravotní výchovu „potravinářů“, ale i celé veřejnosti s cílem informovat na všech úrovních... | viz dokument » |
8.1.4 | Provádět periodicky epidemiologické studie prevalence nejzávažnějších rizikových faktorů KVO a kardiovaskulární morbidity | viz dokument » |
9.1.1 | V celostátním programu školní dopravní výchovy dále rozvíjet individuální a skupinový přístup s větším důrazem na výcvik v reálné situaci | viz dokument » |
9.1.3 | Vytvářet místní preventivní programy a v jejich rámci řešit i dopravně inženýrská opatření, rozšíření sítě měst účastnících se projektu Bezpečná komunita | viz dokument » |
10.1.1 | Na základě dostupných údajů identifikovat a vyhodnotit hlavní lokální zdravotní rizika z vody, půdy a ovzduší na území krajů ČR a stanovit priority k řešení | viz dokument » |
10.1.2 | Soustavně monitorovat a vyhodnocovat ukazatele kvality ovzduší a ukazatele zdravotního stavu | viz dokument » |
10.1.4 | Zavést systém celostátního monitoringu kvality vod v koupalištích a koupacích oblastech | viz dokument » |
10.1.5 | Snižovat vliv dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel | viz dokument » |
10.1.10 | Systematicky hodnotit zdravotní rizika v celém cyklu nakládání s odpady, a to zejména při nakládání s nebezpečnými odpady, a vytvářet podklady pro opatření na minimalizaci zdravotního rizika | viz dokument » |
10.1.12 | Zlepšovat efektivitu spolupráce mezi resorty a jejich organizacemi při hodnocení zdravotních rizik a uplatňovat opatření na ochranu veřejného zdraví | viz dokument » |
10.2.1 | Urychlit uvedení provozu nezkolaudovaných a řádně neprovozovaných vodovodů pro veřejnou potřebu do souladu s právními předpisy - kolaudace a určení odpovědné osoby za provoz a kontrolu... | viz dokument » |
10.2.3 | Zlepšit kvalitu pitné vody ve veřejných vodovodech, tak aby nikde nedocházelo k trvalému překračování limitních hodnot zdravotně závažných ukazatelů | viz dokument » |
10.2.4 | Optimalizovat síť a stav veřejných studní v obcích, v nichž není zajištěno zásobování pitnou vodou sítí veřejných vodovodů. Účelem je vytvoření racionální sítě potřebných malých zdrojů vody v požadovaném stavu... | viz dokument » |
10.2.5 | Informační kampaň pro uživatele, resp. majitele soukromých studní, zaměřená na zdravotní rizika vyplývající z užívání vody neznámé kvality (význam kontroly kvality vody a péče o okolí a technický stav studny) | viz dokument » |
11.1.1 | Zlepšit spotřebu potravin snížením příjmu celkové energie, tuků, soli a cukru a zvýšením příjmu zeleniny, ovoce, brambor, mléka, luštěnin, celozrnných obilných výrobků a ryb... | viz dokument » |
11.1.2 | Zabezpečit příjem zdravotně nezávadných potravin... | viz dokument » |
11.1.3 | Zvýšit úroveň všestranné pohybové aktivity obyvatelstva... | viz dokument » |
11.1.4 | Prostřednictvím školy zlepšit stav pohybového aparátu dětí a za tím účelem... | viz dokument » |
11.2.4 | Rozvíjet programy podpory zdraví s cílem zlepšit výchovu výrobců a konzumentů v dané oblasti | viz dokument » |
11.2.5 | Sledovat dietární expozici chemickým látkám | viz dokument » |
11.2.6 | Sledovat spotřebu potravin | viz dokument » |
12.1.5 | Podpora účinných preventivních programů a podpora osvětových kampaní zaměřených na zvýšení informovanosti široké veřejnosti o rizicích kouření pro zdraví, na změnu postojů a chování ve prospěch zdravého způsobu života | viz dokument » |
12.1.6 | Dostupnost léčby závislosti na tabáku a specializovaného poradenství v odvykání kouření | viz dokument » |
12.3.8 | Uspořádat mediální preventivní kampaň provázanou s aktivitami na místní úrovni (poradenství pro rodiče, distribuce svépomocných příruček, informace o tom, kde hledat pomoc apod.) | viz dokument » |
13.1.1 | Vytvořit a aktualizovat legislativní nástroje vedoucí k omezení zdravotních rizik z domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.2 | Zvýšit informovanost o moţných rizicích ovlivňujících zdraví a vytváření zdravého domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.3 | Zjišťovat a hodnotit úroveň zátěže obyvatel ve vztahu k bydlení | viz dokument » |
13.1.5 | Posílit a rozšiřovat pozitivní vlivy a zdravotně prospěšné aktivity v oblasti bydlení | viz dokument » |
13.5.4 | Zlepšit propagaci Zdravých měst na místní úrovni (místní média, regionální státní správa) | viz dokument » |
13.5.6 | Využívat objektivní odborné podklady pro tvorbu lokálních akčních plánů zdraví a životního prostředí ve Zdravých městech ČR | viz dokument » |
13.6.4 | Projednat a vybrat vhodné podniky pro přípravu a realizaci pilotních studií GPHESME na úrovni ČR a krajů | viz dokument » |
13.6.5 | Oslovit podniky - nositele ocenění Bezpečný podnik a podniky, které jsou žadateli a nositeli Národní ceny ČR za jakost. Využít jejich zkušeností především z hlediska managementu a pozitivního ovlivnění zaměstnanců i pro program podpory zdraví... | viz dokument » |
13.6.6 | Průběžně hodnotit regionální pilotní studie GP-HESME a případné dotváření a doplnění kritérií a indikátorů programů podpory zdraví | viz dokument » |
13.6.7 | Ověřit referenční ukazatele výkonnosti řízení zdraví, prostředí a bezpečnosti při práci umožňující srovnání mezi podniky stejného průmyslového odvětví případě mezi kraji nebo městy, včetně návaznosti na místní komunitní programy | viz dokument » |
13.6.9 | Na základě zhodnocení pilotních studií GP-HESME a splnění úkolů v předcházejících bodech budou nabídnuty programy podpory zdraví dalším podnikům... | viz dokument » |
20.2.3 | Spolupracovat s partnery při realizaci ZDRAVÍ 21 | viz dokument » |
21.2.1 | Nadále zabezpečovat realizaci projektů podpory zdraví, zvyšovat jejich úroveň a materiální podporu | viz dokument » |