Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO VNITRA
MINISTERSTVO VNITRA
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO VNITRA

Strategie realizace Smart Administration 2007-2015 (Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby)

GesceSpolugesceSpolupráce
1. Efektivní veřejná správa a přátelské veřejné služby
1.1 Zkvalitnit tvorbu a implementaci politik
1.1.1 Racionalizovat administrativní procedury s cílem zajistit jejich větší efektivitu a transparentnost, minimalizovat byrokratické prvky uvnitř veřejné správy
1.1.2 Zavést systém strategického plánování ve státní správě a zajistit jeho provázanost na finanční řízení
1.2 Zlepšit a zjednodušit regulatorní prostředí a vytvořit atraktivní prostředí pro podnikatele, domácí i zahraniční investory
1.2.1 Provést analýzu stávajících regulací s cílem identifikovat a odstranit nadbytečnou regulaci
1.2.2 Reformovat legislativní proces s cílem učinit tvorbu regulace transparentní, zavést hodnocení dopadu regulace
1.3 Zefektivnit činnost úřadů veřejné správy, snížit finanční nároky na chod administrativy a zajistit transparentní výkon veřejné správy
1.3.1 Zavést systémy řízení kvality a sledování výkonnosti na úřadech veřejné správy
1.3.2 Zajistit adekvátní využívání ICT, vytvořit centrální registry veřejné správy tak, aby bylo možné bezpečné sdílení dat orgány veřejné moci a zároveň byl občanům umožněn oprávněný přístup k údajům vedeným v těchto registrech
1.3.3 Zlepšit vertikální i horizontální komunikaci ve veřejné správě, zajistit synergické působení různých úrovní veřejné správy
1.3.4 Zavést jednotný systém řízení lidských zdrojů ve veřejné správě, jasně nastavit motivační prvky a odpovědnost úředníků, prosazovat moderní vzdělávací a náborovou politiku
1.3.5 Důsledně prosazovat preventivní i represivní opatření v boji s korupcí
1.3.6 Modernizovat a restrukturalizovat daňovou a celní správu zvýšením efektivity v legislativní, organizační, personální a materiální oblasti, zvýšením kvality řízení a managementu v úřadech daňové správy
1.4 Přiblížit veřejné služby občanovi, zajistit jejich maximální dostupnost a kvalitu
1.4.1 Budování komunikační infrastruktury veřejné správy
1.4.2 Digitalizace datových fondů a jejich archivace
1.4.3 Prosazovat e-Government s důrazem na bezpečný a jednoduchý přístup k veřejným službám prostřednictvím sítě internetu, připravit právní úpravu, která zajistí elektronizaci procesních úkonů ve veřejné správě
1.4.4 Vybudovat siť kontaktních míst veřejné správy, univerzálního místa pro fyzické a právnické osoby, kde bude možné z jednoho místa činit veškerá podání vůči orgánům veřejné správy
1.4.5 Zavést kontinuální sledování kvality veřejných služeb, včetně zjišťování klientské spokojenosti
1.4.6 Prosazovat principy konkurence ve veřejných službách při garanci minimálních standardů
1.5 Zkvalitnit činnost justice
1.5.1 Zavést systém elektronické justice.vč. dokončení všech návazných projektů vedoucích k zefektivnění práce justice a zlepšení komunikace justice jak s odbornou, tak i laickou veřejností