Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
☰
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
základní informace a kontakty
zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategických dokumentů v ČR
základní informace a kontakty
..vyberte místo
DOKUMENTY
mezinárodní
národní
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
strategické dokumenty
rozpočty a finance
ukazatele / indikátory
odpovědnosti
regionální
oblastní
místní
ODKAZY
eMetodika přípravy veřejných strategií
externí databáze
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro
MMR
zajišťuje
NSZM
na platformě infosystému
DATAPLÁN
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
www stránky
web k fondům EU
MINISTERSTVO SPRAVEDLNOSTI
Info
Ke stažení
Zobrazení dokumentu
Vazby
Téma
Akční plán boje proti korupci na roky 2021 a 2022
Dokument ke stažení [800.5 kB, PDF]
Hodnotící zprávy
Zhodnocení plnění opatření uvedených v Akčním plánu boje proti korupci na roky 2021 a 2022
[1.2 MB, pdf]
Datum schválení
12.4.2023
Období hodnocení
od 2022 do 2022
Usnesení vlády či jiný akt,
kterým je dokument schválen
254 / 2023
PDF
Web k hodnotící zprávě
https://korupce.cz/protikorupcni-dokumenty-vlady/na-leta-2018-az-2022/2021-2022/
Popis hodnotící zprávy
Ministr spravedlnosti vládě na vědomí předložil zhodnocení plnění opatření uvedených v Akčním plánu boje proti korupci na roky 2021 a 2022 (dále jen „Akční plán“), který je protikorupčním dokumentem vlády České republiky odvozeným od Vládní koncepce boje s korupcí na léta 2018 až 2022 (dále jen „Koncepce“) a plynule navazujícím na Akční plán boje s korupcí na rok 2020. Akční plán obsahoval řadu prioritních legislativních i nelegislativních úkolů, jimiž navázal na předchozí akční plány. Vyhodnocovaným obdobím byl rok 2022.
Vlastní hodnocení splnění úkolů a opatření realizují primárně jejich gestoři, přičemž se hodnotí splnění úkolů na úrovni gestora (zpracovatele), v případě některých nelegislativních a legislativních materiálů rovněž z pohledu vlády a u návrhů zákonů též z pohledu Parlamentu. Z pohledu gestora je úkol splněn, zpracoval-li gestor materiál do finální podoby, která je případně předána k dalšímu zpracování (například u materiálů procházejících připomínkovým řízením je to okamžik, kdy je vládě předložena verze k projednání poté, co bylo vypořádáno mezirezortní připomínkové řízení; u faktických úkolů je to okamžik, kdy rezort učinil vše potřebné pro splnění úkolu). Na úrovni vlády (pokud má být úkol zařazen na program schůze vlády) je úkol splněn v okamžiku, kdy jej vláda projednala a případně schválila. Úkoly spojené se zpracováním a předložením návrhu zákona jsou z pohledu Parlamentu splněny ve chvíli, kdy je zákon schválen oběma komorami.
Dále je plnění úkolu hodnoceno z hlediska věcného naplnění (jak byl úkol řešen po obsahové stránce) a procesního plnění (jak byl úkol plněn z hlediska časového). U všech úkolů jsou uvedeny rovněž navazující (očekávané) aktivity. Závěrem textu o plnění každého úkolu je uvedeno, jaké je celkové zhodnocení splnění úkolu.
Z celkového množství 34 úkolů jich bylo 82 % (28) zcela splněno a 18 % (6) splněno částečně. Žádný úkol není nesplněn.
Zhodnocení plnění opatření uvedených v Akčním plánu boje proti korupci na roky 2021 a 2022
[1.1 MB, pdf]
Datum schválení
6.4.2022
Období hodnocení
od 2021 do 2021
Usnesení vlády či jiný akt,
kterým je dokument schválen
277 / 2022
PDF
Web k hodnotící zprávě
https://korupce.cz/protikorupcni-dokumenty-vlady/na-leta-2018-az-2022/2021-2022/
Popis hodnotící zprávy
Ministr spravedlnosti vládě na vědomí předložil zhodnocení plnění opatření uvedených v Akčním plánu boje proti korupci na roky 2021 a 2022 (dále jen „Akční plán“), který je protikorupčním dokumentem vlády České republiky odvozeným od Vládní koncepce boje s korupcí na léta 2018 až 2022 (dále jen „Koncepce“) a plynule navazujícím na Akční plán boje s korupcí na rok 2020. Akční plán obsahuje řadu prioritních legislativních i nelegislativních úkolů, jimiž navázal na předchozí akční plány. Vyhodnocovaným obdobím byl rok 2021. V realizaci navazujících úkolů bude pokračováno po dobu časové působnosti Koncepce, tj. do konce roku 2022.
Vlastní hodnocení splnění úkolů a opatření realizují primárně jejich gestoři, přičemž se hodnotí splnění úkolů na úrovni gestora (zpracovatele), v případě některých nelegislativních a legislativních materiálů rovněž z pohledu vlády a u návrhů zákonů též z pohledu Parlamentu. Z pohledu gestora je úkol splněn, zpracoval-li gestor materiál do finální podoby, která je případně předána k dalšímu zpracování (například u materiálů procházejících připomínkovým řízením je to okamžik, kdy je vládě předložena verze k projednání poté, co bylo vypořádáno mezirezortní připomínkové řízení; u faktických úkolů je to okamžik, kdy rezort učinil vše potřebné pro splnění úkolu). Na úrovni vlády (pokud má být úkol zařazen na program schůze vlády) je úkol splněn v okamžiku, kdy jej vláda projednala a případně schválila. Úkoly spojené se zpracováním a předložením návrhu zákona jsou z pohledu Parlamentu splněny ve chvíli, kdy je zákon schválen oběma komorami.
Dále je plnění úkolu hodnoceno z hlediska věcného naplnění (jak byl úkol řešen po obsahové stránce) a procesního plnění (jak byl úkol plněn z hlediska časového). U všech úkolů jsou uvedeny rovněž navazující (očekávané) aktivity. Závěrem textu o plnění každého úkolu je uvedeno, jaké je celkové zhodnocení splnění úkolu.
Z celkového množství 34 úkolů jich bylo 62 % (21) zcela splněno, 12 % (4) splněno částečně a 26 % (9) splněno nebylo. Ke splnění některých úkolů však plánovaně dojde v roce 2022, u některých legislativních úkolů bude znovu zahájen legislativní proces.
Web k dokumentu