| Místní akční plán v ORP Mladá Boleslav (2018) |
| 1. | KVALITNÍ VZDĚLÁNÍ, ZNALOSTI A DOVEDNOSTI |
| 1.1 | Otevřenost vzdělání změnám |
| 1.2 | Zvýšení a prohloubení úrovně dovedností předčíselných představ a kvality čtenářské pregramotnosti a logopedické prevence |
| 1.3 | Zvýšení a prohloubení úrovně a kvality čtenářské a matematické gramotnosti modernizací výuky |
| 1.4 | Větší pestrost forem a metod vzdělávání na školách a dalších institucích |
| 1.5 | Zvýšení úrovně počítačové gramotnosti výuky |
| 1.6 | Úspěch pro každého žáka |
| 1.7 | Zkvalitnění nabídky různorodých mimoškolních zájmových aktivit pro děti a žáky navazujících na vyučovací proces |
| 2. | KOMUNIKATIVNÍ A SPOLUPRACUJÍCÍ PROSTŘEDÍ VZDĚLÁVÁNÍ |
| 2.1 | Funkční model komunikace a spolupráce všech aktérů v oblasti řízení a spolupráce škol v ORP |
| 2.2 | Dostatek prostoru a forem pro vzájemné setkávání, výměnu zkušeností |
| 2.3 | Funkční a efektivní spolupráce zřizovatelů, škol, rodičů, školských poradenských zařízení a nestátních neziskových organizací |
| 2.4 | Funkční spolupráce v oblasti odborné pedagogické činnosti |
| 2.5 | Lepší spolupráce státních a nestátních vzdělávacích zařízení |
| 3. | SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ – INKLUZE |
| 3.1 | Organizace výuky v souladu s přiznanými podpůrnými opatřeními a legislativou |
| 3.2 | Individuální přístup k žákům |
| 3.3 | Nižší počet dětí ve třídách |
| 3.4 | Práce s nadanými dětmi-žáky, dětmi cizinců a dětmi-žáky SVP (Školní vzdělávací program) |
| 3.5 | Dostupnost potřebných profesí ve školství |
| 4. | KOMPETENCE ŠKOLY A KVALITA PEDAGOGA |
| 4.1 | Rozvíjení kompetencí a přijetí odpovědnosti |
| 4.2 | Větší účast mužů ve všech formách vzdělávání |
| 4.3 | Zvyšovat kvalitu vzdělávání a rozvoj týmové spolupráce ve školách |
| 4.4 | Vzdělávání uskutečňují připravení, schopní a aktivní pedagogové |
| 4.5 | Vytvoření konzultačního centra jako podporu a pomoc pedagogům |
| 4.6 | Vytvoření právní poradny pro podporu pedagogů |
| 5. | PROSTŘEDÍ PRO VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ |
| 5.1 | Dostatečné kapacity vč. doprovodné infrastruktury (družiny, kuchyně a jídelny) |
| 5.2 | Bezbariérové prostředí |
| 5.3 | Tvůrčí zázemí pro mimoškolní vzdělávání a výchovu |
| 5.4 | Modernizace budov škol s důrazem na budování odborných učeben a technologických celků |
| 5.5 | Zvýšení podílu žáků a rodičů na vytváření pozitivního a přátelského prostředí školy |
| 5.6 | Vybudování vhodných sportovišť pro výuku TV |
| 5.7 | Vybudování venkovních učeben |