Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ JIHOČESKÝ
KRAJ JIHOČESKÝ
www stránky

KRAJ JIHOČESKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Prioritní osa"
1.1 "Opatření"
1.1.1 "Aktivita"

Program rozvoje Jihočeského kraje 2008-2013

Program rozvoje Jihočeského kraje 2008-2013
1.EKONOMICKÝ ROZVOJ A ZNALOSTNÍ EKONOMIKA
1.1Rozvoj podnikatelského prostředí
1.1.1Zlepšení kvality podnikatelského prostředí, zlepšení motivace k podnikání
1.1.2Podpora rozvoje podnikatelské infrastruktury pro nové tuzemské i zahraniční investory
1.1.3Rozvoj poradenských služeb pro podnikatele (pro vstup do podnikání, daňové, finanční, účetní, ICT, marketingové, manažerské apod.)
1.1.4Stimulace využívání zdrojů na území kraje
1.1.5Podpora navazování místních odběratelsko-dodavatelských vztahů
1.1.6Tvorba strategických a koncepčních dokumentů územní samosprávy zaměřených na rozvoj výše uvedených oblastí
1.1.7Aktivizace veřejné správy při poskytování veřejných služeb podnikatelům
1.1.8Podpora absorpční kapacity podnikatelů
1.1.9Zlepšení dostupnosti finančních zdrojů pro mikropodnikatele a začínající podnikatele, na stabilizaci a zvýšení kapitálové síly malých a středních podniků (mikropůjčky, záruky, seed capital a další formy rizikového kapitálu)
1.2Posilování konkurenceschopnosti
1.2.1Zvyšování produktivity prostřednictvím:
1.2.2Podpora pronikání podnikatelských subjektů na zahraniční trhy (konference, veletrhy, podnikatelské mise, společné projekty), navazování spolupráce se zahraničními partnery
1.2.3Snižování energetické a materiálové náročnosti výroby, podpora zavádění environmentálně šetrných technologií
1.2.4Podpora rozvoje progresivních oborů s ohledem na místní potenciál a evropské a globální trendy (oblast biotechnologií, udržitelného rozvoje, potravinářství, informační a komunikační technologie či strojírenství, potenciálně farmaceutický průmysl a energet
1.2.5Navazování spolupráce mezi firmami (místní/regionální, nadregionální a přeshraniční výrobní řetězce, sítě)
1.2.6Spolupráce s podnikatelskými subjekty v blízkém rakouském příhraničí, zvýšení exportních schopností
1.2.7Navazování strategické spolupráce mezi místní výzkumnou a vývojovou sférou a podnikatelským sektorem
1.2.8Podpora využití dosažených výsledků v praxi a transfer technologií, rozvoj inovačních a technologických center, vědeckotechnologických parků apod.
1.2.9Podpora nabídky vysoce specializovaných služeb v oblasti inovací pro podnikatelské subjekty (informace o nových technologiích a postupech, podpora při zavádění inovačních postupů v podnicích, ochrana průmyslového vlastnictví)
1.2.10Rozvoj inovačních sítí, případně inovačních klastrů, pólů excelence, technologických platforem
1.2.11Strategické a koncepční dokumenty územní samosprávy zaměřené na rozvoj výše uvedených oblastí (např. Regionální inovační strategie)
1.2.12Rozvoj PPP
1.3Rozvoj výzkumných a vývojových kapacit
1.3.1Podpora rozvoje a restrukturalizace VaV institucí
1.3.2Spoluvytváření regionálního systému podpory výzkumu, vývoje a inovací
1.3.3Zaměření oborů a směrů výzkumu a vývoje dle evropských a globálních trendů a potřeb místních podnikatelských subjektů
1.3.4Podpora rozvoje infrastruktury výzkumu a vývoje pro tvorbu inovací
1.3.5Stimulace zapojení VaV institucí do výzkumných projektů nadregionálního a evropského významu, vytváření meziregionálních a nadnárodních sítí VaV institucí
1.3.6Podpora rozvoje vysokého školství – přírodovědeckých a technických oborů, v úzké vazbě na VaV aktivity a spolupráci
1.3.7Podpora souvisejících a doplňujících rozvojových témat (konferenční a společenské prostory – aula, knihovnické služby, centra ICT, společná energetická a dopravní opatření apod.)
2.LIDSKÉ ZDROJE A SOCIÁLNÍ SOUDRŽNOST
2.1Rozvoj celoživotního učení
2.1.1Podpora rozvoje a realizace funkčního systému celoživotního učení, včetně nabídky programů dalšího vzdělávání
2.1.2Podpora aktivit zaměřených na zapojení obyvatel do celoživotního učení, s důrazem na další vzdělávání
2.1.3Průběžné monitorování sítě škol a školských zařízení pro optimalizaci jejich využití
2.1.4Rozvoj specializovaných vzdělávacích programů (např. v oblasti cestovního ruchu, lázeňství, EVVO apod.)
2.1.5Podpora rozvoje nových technologií a vybavenosti škol a školských zařízení
2.1.6Podpora aktivit směřujících k lepšímu propojení studijních programů vysokých a středních škol s požadavky trhu práce
2.1.7Podpora vytvoření podmínek pro práci s talenty
2.1.8Podpora rozvoje technických oborů středního a vysokého školství
2.1.9Podpora zvýšení zájmu o studium především technicky a přírodovědně zaměřených oborů
2.1.10Podpora a rozvoj kvalitního jazykového vzdělávání jako důležité součásti systému celoživotního učení
2.1.11Podpora vzdělávacích programů specificky zaměřených na veřejnou správu, cestovní ruch, zdravotnictví, sociální služby a další
2.1.12Podpora dalšího rozvoje škol a školských zařízení jako polyfunkčních vzdělávacích center
2.1.13Podpora modernizace a rozvoje škol a školských zařízení v souladu s novými moderními vzdělávacími postupy a s ohledem na požadavky trhu práce a rozvoj informační společnosti
2.1.14Podpora škol a školských zařízení při zpracování dokumentace pro možnost čerpání finančních prostředků z operačních programů
2.1.15Podpora osvěty a vzdělávání v oblasti udržitelného rozvoje
2.2Trh práce
2.2.1Rozšiřování nabídky programů prohlubujících nespecifické dovednosti, které zvyšují flexibilnost uchazečů na trhu práce (např. jazyková gramotnost, informační vzdělanost, právní vědomí atd.)
2.2.2Podpora spolupráce zaměstnavatelů, zaměstnanců, vzdělávacích a odborně profesních institucí při vytváření vazeb vzdělávacího systému na potřeby trhu práce; účast zaměstnavatelů při vytváření programů (osnov) praktické výchovy vzdělávacích zařízení
2.2.3Rozšiřování již existující poradenské činnosti s případnou následnou rekvalifikací, resp. specializačními kurzy pro pracovní adaptabilitu, které budou obsahem a délkou přizpůsobeny starším občanům, zejména v předdůchodovém a důchodovém věku
2.2.4Rozvoj sociálních služeb umožňujících „aktivní stárnutí“, tzn. zapojování do socioekonomických aktivit, participace na aktivitách neziskového sektoru
2.2.5Vytváření vhodných pracovních příležitostí v rámci nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti pro nezaměstnané osoby znevýhodněné na trhu práce
2.2.6Využívání sociální ekonomiky jako nástroje pro tvorbu pracovních míst pro znevýhodněné skupiny na trhu práce v hospodářsky slabých a vylidňujících se mikroregionech
2.2.7Motivace zaměstnavatelů k využívaní nástrojů podporujících slučitelnost profesních a rodinných rolí v pracovně právní oblasti (pružná pracovní doba, částečné pracovní úvazky, práce z domova, atd.)
2.2.8Podpora rekvalifikací odpovídajících požadavkům zaměstnavatelů, podpora doplňkové rekvalifikace se zaměřením zejména na řemeslné a technické kurzy
2.3Sociální a zdravotní oblast
2.3.1Podpora dostupnosti sociálních služeb - místní, časová a ekonomická - včetně podpory transformace zařízení sociálních služeb a jiného druhu bydlení dle specifických potřeb osob se zdravotním postižením a jejich dostatečná kapacita
2.3.2Podpora vytváření kvalitních plánů sociálních služeb na úrovni obcí a kraje
2.3.3Podpora informovanosti o sociálních zařízeních a službách
2.3.4Zvyšování kvality sociálních a zdravotních služeb v souladu s podmínkami stanovenými zákonem (v souladu se standardy poskytovaných služeb)
2.3.5Podpora vzdělávání pracovníků a managementu v sociálních službách
2.3.6Podpora využívání PPP v sociální oblasti při provozování sociálních a zdravotně sociálních služeb a zařízení
2.3.7Podpora sociální integrace marginalizovaných (především jednotlivci ze sociálně slabých, zejména romských, rodin) nebo diskriminovaných skupin a jedinců (z hlediska pohlaví, věku, etnické příslušnosti, atd.)
2.3.8Podpora vzdělávacích a osvětových aktivit zaměřených proti diskriminačním postojům a diskriminačnímu chování
2.3.9Podpora cílené prevence sociálně patologických jevů
2.3.10Podpora zajištění dostupnosti a kvality zdravotních služeb
2.3.11Průběžná verifikace sítě a kapacity zdravotnických zařízení a služeb
2.3.12Podpora propagace a programů zdravého životního stylu jako prevence civilizačních chorob a nemocí spojených se stárnutím populace
2.3.13Podpora rodiny a jejích vnitřních a vnějších sociálních vazeb
2.3.14Podpora pokračující transformace zdravotních a sociálních služeb
2.3.15Výstavba, rekonstrukce, modernizace a vybavení zařízení péče o seniory s ohledem na demografický vývoj populace a střednědobý plán sociálních služeb JK
2.3.16Podpora procesu zavádění standardů kvality sociálních služeb
2.4Podpora volnočasových aktivit
2.4.1Podpora rozvoje zájmového vzdělávání včetně tvorby metodických materiálů využitelných při volnočasových aktivitách dětí a mládeže
2.4.2Podpora využití škol a školských zařízení pro další nabídku volnočasových aktivit
2.4.3Podpora neziskových organizací zaměřených na volnočasové aktivity
2.4.4Rozvoj a modernizace sportovišť a sportovních zařízení, kluboven a letních základen
2.4.5Podpora spolkového života komunit
2.4.6Podpora vzniku nových otevřených a nízkoprahových klubů pro neorganizovanou mládež
2.4.7Podpora zapojení mládeže do programů mobility mládeže v rámci Evropské unie
2.4.8Společenská i ekonomická podpora subjektů z oblasti mimoškolní zájmové činnosti dětí a mládeže i z oblasti tělovýchovy a sportu
3.DOSTUPNOST A INFRASTRUKTURA
3.1Technická infrastruktura (dopravní, energetická, ostatní sítě)
3.1.1Dobudování krajských dopravních spojení, rozvoj dopravy uvnitř kraje za účelem posílení konkurenceschopnosti Jihočeského kraje (např. přístupové komunikace k průmyslovým zónám a logistickým centrům)
3.1.2Vzájemné kvalitní propojení významných urbánních center kraje
3.1.3Napojení regionální a místní silniční sítě na nadřazenou silniční síť
3.1.4Podpora rozvoje sítí TEN-T
3.1.5Zabezpečení dostupnosti rozvojových území a ploch (včetně propojení venkovských regionů s urbanizovanými oblastmi kraje)
3.1.6Dostavba dálnice D3, výstavba rychlostních silnic R3 a R4 (I/4)
3.1.7Dokončení modernizace IV. tranzitního železničního koridoru v úseku Praha – České Budějovice a příprava výstavby nové tratě v úseku České Budějovice – Horní Dvořiště, státní hranice (- Linec)
3.1.8Modernizace, obnova a dostavba regionální železniční sítě, včetně ŠED
3.1.9Výstavba, rekonstrukce a modernizace silnic II. a III. třídy, zejména obchvatů měst a obcí
3.1.10Rekonstrukce a modernizace letiště České Budějovice a dále jeho otevření pro veřejný mezinárodní letecký provoz
3.1.11Dokončení Vltavské vodní cesty dle zákona č. 141/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě, v úseku Třebenice, příp. Orlík, horní voda/ – České Budějovice (Jiráskův jez)
3.1.12Zlepšení technického stavu a rozvoj vodohospodářské infrastruktury
3.1.13Podpora podmínek kombinovaného typu dopravy a zajištění rozvoje a efektivity dopravní logistiky (včetně přípravy projektu MPO ČR na výstavbu veřejného logistického centra v Českých Budějovicích)
3.1.14Zlepšení podmínek pro pohyb pěších a cyklistů
3.1.15Zlepšení podmínek pro ekologicky šetrnou individuální dopravu (cyklodoprava)
3.1.16Rekonstrukce a rozvoj energetických sítí a zdrojů na území kraje za účelem zvýšení jejich spolehlivosti a snížení ztrát z energie; vytvoření podmínek pro řešení dalších zdrojů pitné vody; vytvoření podmínek pro další rozvoj obnovitelných zdrojů energie...
3.2Dopravní obslužnost
3.2.1Zlepšení podmínek pro klienty veřejné dopravy v městských oblastech a jejich zázemí (včetně významných turistických a průmyslových destinacích), odstranění souběhů, zajištění přestupních návazností...
3.2.2Zlepšení dopravní obslužnosti prostřednictvím zvýšení kvality vozového parku zejména s ohledem na občany s omezenou schopností pohybu a orientace (např. nízkopodlažní dopravní prostředky s informačními systémy hlasového charakteru)
3.2.3Modernizace základní infrastruktury veřejné dopravy (terminály, stanice, zastávky, inteligentní dopravní systémy, informační systémy apod.), výstavba a modernizace parkovišť pro přestup na veřejnou dopravu,
3.2.4Zkvalitnění dopravní obslužnosti v kraji, vytváření integrovaných dopravních systémů
4.ROZVOJ URBÁNNÍCH PROSTORŮ
4.1Řešení vnitřních problémů měst
4.1.1Řešení environmentálních problémů měst, péče o veřejné plochy, zeleň, podpora zdravého způsobu života
4.1.2Řešení specifických problémů dopravy ve městě (infrastruktura - mosty, lávky, podchody a podjezdy, kruhové objezdy, mimoúrovňové železniční přejezdy apod., obslužnost a MHD, doprava v klidu, řízení dopravních systémů)
4.1.3Řešení speciálních sociokulturních aspektů (kapsy chudoby, prevence sociálně patologických jevů, předcházení sociálnímu vyloučení a prostorové segregaci)
4.1.4Revitalizace vybraných čtvrtí, změna jejich funkčního zaměření
4.1.5Posilování progresivních odvětví ekonomiky ve městech
4.1.6Systematická péče o udržení a přitažení talentů
4.1.7Zavádění efektivních postupů při řízení měst, péče o urbanistický ráz města
4.1.8Podpora vzniku strategických postupů, rozvoj širších urbanizovaných prostorů
4.2Posilování aktivit měst v území
4.2.1Propojení hospodářsky nejsilnějších měst (coby motorů růstu Jihočeského kraje) a středně velkých sídel prostřednictvím infrastrukturních sítí a dopravy (tradiční i ICT)
4.2.2Uzavření spolupráce mezi městy a společný postup při rozvoji urbanizovaného území
4.2.3Společný postup měst při prosazování a realizaci stěžejních infrastrukturních projektů, řešení dopravní obslužnosti území, při lokalizaci vzdělávacích výzkumných a vývojových institucí, oslovování investorů, návštěvníků
4.2.4Vytváření urbánních sítí schopných přenášet rozvojové a inovační impulsy (např. sítě mezi vysokoškolskými, výzkumnými a vývojovými institucemi a klíčovými podniky)
4.2.5Řešení prostorových vazeb mezi městy, (urbanizovanými) centry a jejich zázemím (vazba město – venkov)
4.2.6Strategická spolupráce s vybranými centry v ostatních krajích (např. v rámci regionu soudržnosti Jihozápad) či sousedních příhraničních regionech Německa a Rakouska
5.VENKOVSKÝ PROSTOR
5.1Kvalita života na venkově
5.1.1Podpora diverzifikace ekonomických aktivit na venkově (zejména zemědělských činností směrem k nezemědělským)
5.1.2Tvorba podmínek pro podporu nových pracovních příležitostí se zaměřením na drobnou výrobu, řemesla, navazující zemědělskou nebo lesnickou výrobu a péči o přírodu a krajinu
5.1.3Podpora budování venkovské infrastruktury (zejména kanalizace, ČOV) za účelem rozvoje malého a středního podnikání, řešení odpadového hospodářství, budování a obnova místních komunikací v malém rozsahu, podpora zlepšení atraktivity vesnic
5.1.4Podpora řešení škály služeb na venkově, tj. zajištění chybějícího občanského vybavení a služeb, základní obchodní infrastruktury, zavedení ICT pro lepší dostupnost služeb, práce a obchodu
5.1.5Podpora aktivit místních společenských, kulturních, zájmových a sportovních spolků, které přispívají k zachování tradic a upevňují lokální identitu a mezilidské vztahy, včetně dopadů na zvýšení atraktivity života ve venkovských obcích
5.1.6Podpora spolupráce mezi místní samosprávou, soukromým a neziskovým sektorem prostřednictvím společných, účelově zaměřených projektů v rámci vytvořených integrovaných strategií rozvoje
5.2Zemědělství
5.2.1Zvyšování konkurenceschopnosti zemědělství v Jihočeském kraji prostřednictvím podpory modernizace zemědělských podniků, zvýšením efektivity zemědělské výroby investicemi do technologického vybavení a tím i zlepšení stavu zemědělských staveb,
5.2.2Podpora bezpečnosti potravin a ekologického přístupu při jejich produkci
5.2.3Podpora výkonnosti zpracovatelských podniků, rozvoj nových odbytišť pro zemědělské produkty, zlepšení zpracování zemědělských výrobků a podpora jejich marketingu, rozvoj inovací v rámci zemědělsko–potravinářské výroby
5.2.4Zlepšení znalostní úrovně pracovníků v zemědělství v technické, obchodní i ekonomické oblasti podporou informovanosti v oblasti inovací vedoucích jak ke zlepšení konkurenceschopnosti zemědělství a lesnictví,
5.2.5Podpora krajinotvorných zemědělských činností v marginálních oblastech, udržujících vysokou biodiverzitu a kulturnost krajiny a chránící její ráz
5.3Lesnictví
5.3.1Posílení konkurenceschopnosti lesnictví prostřednictvím jeho podpory a podpory navazujícího dřevozpracujícího průmyslu s vyšší přidanou hodnotou, dynamického podnikání v lesnictví, včetně alternativní produkce dřeva, vyšší výkonnosti lesnických podniků,
5.3.2Zvýšení hospodářské hodnoty lesů na principech její trvalé udržitelnosti, tj. zejména opatření ke zlepšení stavu lesních půd, prostřednictvím lokálních opatření k úpravě chemismu a vodního režimu lesních půd;
5.3.3Pořízení strojů a zařízení pro budování a údržbu lesních cest, stezek a chodníků, meliorací, hrazení bystřin, retenčních nádrží, zařízení pro turistiku a strojů a zařízení sloužících pro obnovu a výchovu lesních porostů a prvotní zpracování dříví a
5.3.4Podpora lesnictví při krajinotvorných činnostech v marginálních oblastech, udržujících vysokou biodiverzitu a kulturnost krajiny, a činnostech chránících její regionální ráz
5.4Rybářství
5.4.1Podpora bezpečnosti potravin a ekologického přístupu při jejich produkci
5.4.2Podpora výkonnosti zpracovatelských podniků, rozvoj nových odbytišť pro rybářské produkty, zlepšení zpracování rybářských výrobků a podpora jejich marketingu s využitím regionálních specifik, rozvoj inovací v rámci výroby
5.4.3Zlepšení podmínek v rybářství, zejména se zaměřením na odstraňování zabahňování rybníků, harmonizaci ekonomických zájmů se zájmy ochrany přírody a podpora marketingu rybích produktů
5.4.4Zlepšení znalostní úrovně pracovníků v rybářství v technické i ekonomické oblasti podporou informovanosti v oblasti inovací vedoucích ke zlepšení konkurenceschopnosti rybářství
5.4.5Projekty využívání vodních ploch a toků regionu pro turistiku v zájmových a rekreačních oblastech
5.4.6Podpora krajinotvorných rybářských činností
6.CESTOVNÍ RUCH, PŘÍRODNÍ A KULTURNÍ ATRAKTIVITY
6.1Rozvoj základní a doplňkové infrastruktury cestovního ruchu
6.1.1Podpora rozšiřování a zkvalitňování nabídky stravovacích a ubytovacích zařízení v různých cenových kategoriích, včetně certifikace
6.1.2Podpora spolupráce soukromého a veřejného sektoru při zkvalitňování infrastruktury CR
6.1.3Podpora využívání stávající sportovně-rekreační a kulturní infrastruktury pro volný čas i v oblasti cestovního ruchu
6.1.4Podpora budování zařízení pro sportovní vyžití
6.1.5Rozvoj turistických, cyklistických, vodních, tematických, historicko-poznávacích i naučných stezek a tras v kraji
6.1.6Podpora využití vojenských areálů či budov na území Jihočeského kraje uvolněných pro civilní účely, zejména pro sportovní, kulturní vyžití a pro vzdělávání
6.1.7Rozvoj hromadné dopravy a posilování dopravních spojů v turisticky atraktivních územích
6.1.8Podpora rozvíjení infrastruktury pro CR ve spolupráci a v koordinaci se sousedními regiony
6.1.9Vybudování regionálního areálu zimních sportů a rekreace, dalších sportovních a turistických zařízení na území Jihočeského kraje
6.1.10Rozvíjení využívání informačních a komunikačních technologií v CR (informační systémy CR)
6.1.11Výstavba, rekonstrukce a modernizace:
6.1.12Řešení problému nedostatku parkovacích míst v exponovaných turistických lokalitách, řešení nedostatku vybavených a udržovaných odpočívadel
6.1.13Odstraňování pozůstatků bývalých tržnic, zejména v příhraničních oblastech
6.1.14Rozšíření nabídky aktivit pro trávení volného času s cílem udržet návštěvníky v kraji a prodloužit turistickou sezonu
6.2Tvorba a rozvoj konkurenceschopných produktů CR
6.2.1Využití místních specifik a atraktivit při tvorbě nových produktů a inovaci stávajících produktů (především gastroturistika, rozvoj vodní turistiky apod.)
6.2.2Podpora stávajících a vznik nových produktů vytvářených s ohledem na perspektivní tržní segmenty (rozvoj rezervačních systémů, rozvíjení informačních služeb ubytovacích zařízení, nabídka speciálních jídel s ohledem na gastronomická specifika Jihočeského
6.2.3Rozvoj specifických služeb pro turisty (prodejny místních produktů, návštěvy tradičních řemeslných dílen s možností zapojit se do některých fází výroby)
6.2.4Podpora rozvoje řemeslnických a uměleckých dílen / ateliérů v kraji pro místní obyvatele i turisty (participace na produkci výrobků, programy pro děti, prodej místního zboží, prostory k výrobě a prezentaci)
6.2.5Podpora výstavnictví prezentující charakteristické produkty Jihočeského kraje
6.2.6Vytvoření „turistických regionálních karet“ - ubytování v hotelu je navázáno na slevy v dopravě, v muzeích, v kinech, ve vybraných restauracích, sportovních zařízeních
6.2.7Vytváření platforem místní a regionální spolupráce poskytovatelů služeb v cestovním ruchu
6.2.8Podpora rozvoje agroturistiky a dalších šetrných forem CR (např. aktivní zapojení do ochrany přírody)
6.2.9Vytváření produktů se zaměřením na individuální a skupinové vodní sporty
6.2.10Podpora rozvoje zážitkové turistiky
6.3Využití kulturního a přírodního dědictví a rozvoj kulturních aktivit
6.3.1Podpora rozvíjení kulturních a společenských aktivit
6.3.2Podpora investic do oprav a rekonstrukcí kulturně-historických památek, vč. nezbytné doprovodné infrastruktury
6.3.3Posílení informovanosti o šetrném využívání kulturního a přírodního bohatství
6.3.4Podpora šetrného využití přírodního bohatství v produktech CR
6.3.5Podpora rekonstrukcí a obnovy drobné venkovské architektury
6.3.6Podpora rekonstrukcí a obnovy technických památek Jihočeského kraje pro zvýraznění jeho specifik
6.3.7Podpora partnerství veřejného, soukromého a neziskového sektoru při podnikatelských aktivitách, při organizaci různých společenských a kulturně-historických akcí
6.3.8Využití muzeí a galerií při organizaci kulturních a historických akcí
6.3.9Využití místních zvyků, tradic a slavností pro rozvoj cestovního ruchu v území
6.3.10Podpora nových trendů při vytváření výstav v muzeích a galeriích z důvodu zvyšování kvality propagace a image kraje (aktivní účast návštěvníků při prezentaci exponátů apod.)
6.3.11Rozšíření spektra kulturních aktivit pro široký okruh účastníků
6.3.12Vytváření podmínek pro festivaly, které rozšíří nabídku kulturních akcí v kraji a podpoří CR
6.4Organizace a management cestovního ruchu
6.4.1Vytvoření systému zavádění stávajících a nových konkurenceschopných produktů na trh CR
6.4.2Podpora spolupráce mezi jednotlivými destinacemi CR Jihočeského kraje
6.4.3Posilování koordinace mezi obcemi, mikroregiony, krajem, soukromým sektorem, profesními uskupeními CR a dalšími, zejména v oblasti turistických informací a rozvoje služeb
6.4.4Zkvalitnění statistiky a informací o CR ve spolupráci kraje s ČSÚ a dalšími aktéry v CR
6.4.5Podpora vytváření společného loga, značky kvality, cenové politiky v oblasti CR pro uplatňování a účinnost destinačního managementu CR Jihočeského kraje a rozšíření společné propagace, prezentace i image kraje
6.4.6Zavedení certifikace kvality služeb v kraji
6.4.7Podpora vzdělávání v oblasti moderních informačních systémů a marketingové komunikace pro aktéry CR
6.4.8Podpora a koordinace podnikatelských aktivit v CR mezi veřejnou správou a soukromým sektorem
6.4.9Podpora vzdělávání podnikatelů v CR a podpora jejich nových podnikatelských záměrů
6.4.10Spolupráce a participace při tvorbě produktů CR v rámci přeshraniční spolupráce
6.5Marketing a propagace území
6.5.1Pravidelná aktualizace krajských koncepčních materiálů CR a jejich koordinace s dílčími koncepcemi CR obcí, měst a jejich svazků
6.5.2Propojení jednotlivých turistických produktů
6.5.3Iniciování spolupráce mezi sdružením podnikatelů v CR a veřejnou správou v oblasti poskytování informací, rozšíření organizační struktury a participace na jejich fungování
6.5.4Podpora dalšího zvyšování informovanosti o kraji a jeho atraktivitě prostřednictvím médií, tištěné reklamy i propagačních materiálů distribuovaných v rámci ČR i v zahraničí, včetně spolupráce se zahraničními partnery
6.5.5Podpora zavádění nových informačních technologií (internet)
6.5.6Organizace „kulturních dnů“ prezentujících Jihočeský kraj v jiných regionech a velkých městech ČR i v sousedních zemích (historické památky, lidové slavnosti, festivaly, nabídka služeb CR a další)
6.5.7Rozvoj a propagace společenských, historických a kulturních aktivit realizovaných mimo hlavní sezony
6.5.8Podpora akcí zaměřených na významné osobnosti a masmédia
6.5.9Podpora monitoringu vynakládání finančních prostředků pro marketing CR s cílem zvýšení jejich efektivního využití pro rozvoj CR
6.5.10Vytvoření regionálního informačního systému a regionálních satelitních účtů CR
7.EFEKTIVNÍ VEŘEJNÁ SPRÁVA A MODERNIZACE INSTITUCÍ
7.1Uplatňování moderních koncepčních technologií a strategického plánování veřejné správy, budování a rozvoj krajského a místních systémů sběru dat s využitím progresivních informačních a komunikačních technologií
7.1.1Vytváření datové základny regionu na krajské úrovni
7.1.2Vytváření datové základny regionu na úrovni okresů a ORP
7.1.3Vytváření datové základny regionu na úrovni obcí
7.1.4Tvorba a transfer metodik vyhodnocení dat o území regionu
7.1.5Zavádění pravidelných analýz území
7.1.6Zavádění a rozvoj e-governmentu
7.1.7Tvorba, hodnocení a korekce strategických a koncepčních dokumentů kraje a obcí
7.2Podpora absorpční kapacity při získávání dotačních zdrojů na krajské i místní úrovni
7.2.1Nástroje propagace a osvěty dotačních příležitostí (z velké části technická asistence jednotlivých dotačních programů)
7.2.2Databáze projektů a příkladů dobré praxe
7.2.3Nástroje přímé podpory na zpracování nezbytné dokumentace žádosti o dotaci
7.2.4Síť manažerů území, zlepšující připravenost potenciálních žadatelů
7.3Systematická péče o profesní a osobnostní rozvoj pracovníků veřejné správy, vytváření kariérních řádů a postupů, rozvinutý systém dalšího profesního vzdělávání
7.3.1Tvorba programů celoživotního vzdělávání pracovníků veřejné správy
7.3.2Tvorba motivačních programů vedoucích ke zlepšení kvality a efektivity veřejné správy, podpora tvorby kariérních řádů
7.3.3Zvyšování znalostí a využívání ICT ve veřejné správě a v komunikaci s veřejností
7.4Posilování transparentnosti veřejné správy, aktivizace zapojení občanů do přípravy, realizace programů, sledování účinku (monitoringu) programů či politik
7.4.1Zapojování odborné veřejnosti do procesu přípravy základních strategických a koncepčních dokumentů
7.4.2Zapojení široké veřejnosti do procesu všestranného rozvoje a propagace kraje
7.4.3Posílení role e-governmentu při komunikaci veřejná správa – občan
7.4.4Zavádění nových systémů řízení kvality veřejné správy
7.4.5Systémy monitoringu veřejných služeb – zpětná vazba uživatel a poskytovatel veřejné služby
7.4.6Posilování významu etiky veřejné správy – práva, povinnosti, odpovědnost, standardy chování
8.ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
8.1Životní prostředí a integrovaný přístup k řešení rizik
8.1.1Ochrana a využívání vodních zdrojů za účelem zlepšení zásobování jakostní pitnou vodou
8.1.2Snížení množství vypouštěného znečištění do toků prostřednictvím budování a modernizace čističek odpadních vod a jejich intenzifikace, rekonstrukce a dobudování kanalizačních sítí, odstranění lokálních zdrojů znečištění
8.1.3Udržení nebo zlepšení kvality ovzduší a omezení emisí základních znečišťujících látek do ovzduší s důrazem na využití inovativních environmentálně šetrných způsobů výroby energie, včetně energetických úspor
8.1.4Snižování produkce odpadů nezávisle na úrovni ekonomického růstu, maximální využívání odpadů jako náhrady primárních přírodních zdrojů, zavedení technologií k využívání druhotných surovin získaných z odpadů, minimalizace negativních vlivů na zdraví lidí a
8.1.5Podpora projektů k nahrazení skládkování odpadů jinými technologiemi
8.1.6Zlepšení informačních nástrojů a funkce hlásné a předpovědní povodňové služby a zlepšení informovanosti obyvatelstva o povodňovém nebezpečí na všech úrovních státní správy a samosprávy
8.1.7Realizace opatření na vodních tocích a v krajině pro snížení odtoku vody z povodí a eliminaci povodňových průtoků prováděné způsobem blízkým přírodě
8.1.8Technická a biologická opatření na snížení eutrofizace povrchových vod
8.1.9Rekonstrukce a dobudování rozvodů pitné vody, napojení dalších lokalit na současné zdroje při respektování ochrany podzemních vod
8.1.10Realizace programu opatření k dosažení cílů uvedených v plánech oblastí povodí
8.1.11Kontinuální proces zpracovávání chybějících či obnova existujících plánů péče o velkoplošná a maloplošná, zvláště chráněná území, včetně řešení hospodářských aspektů jejich limitovaného využívání
8.1.12Proces přípravy a realizace sítě NATURA 2000 a zabezpečení její ochrany včetně řešení hospodářských aspektů jejího limitovaného využívání
8.1.13Kontinuální proces vytváření a realizace systémů ekologické stability (ÚSES) v rámci procesu územního plánování jako jednoho ze strategických nástrojů ochrany přírody a krajiny
8.1.14Kontinuální proces zpracování a schvalování zásad územního rozvoje kraje
8.1.15Průběžné zpracování studií revitalizačních a krajinotvorných opatření na vybraná území, zejména se sníženou ekologickou stabilitou
8.1.16Ochrana a racionální využívání půdy
8.1.17Zlepšování stavu rybničních ekosystémů a posilování jejich mimoprodukčních funkcí
8.1.18Zlepšování stavu lesních ekosystémů a posilování jejich mimoprodukčních funkcí
8.1.19Revitalizace říčních systémů
8.1.20Zapojování veřejnosti do procesů rozhodování o věcech ochrany životního prostředí
8.1.21Zmapování rizikových faktorů z hlediska ochrany přírody a krajiny pro území kraje
8.1.22Systematické a cílevědomé prohlubování synergie ekonomických a ekologických aktivit a procesů