Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ JIHOČESKÝ
KRAJ JIHOČESKÝ
www stránky

KRAJ JIHOČESKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Strategický směr"
1 "Hlavní cíl"
1.1 "Cíl"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v Jihočeském kraji 2016-2020

Počáteční vzdělávání

1 Předškolní vzdělávání

Navyšování kapacit mateřských škol v těch regionech (lokalitách), kde demografický nárůst převyšuje stanovenou kapacitu škol s přihlédnutím k připravovanému zavedení povinného posledního ročníku předškolního vzdělávání
Zvyšování kvality předškolního vzdělávání podporou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve spolupráci se vzdělávacími institucemi
Podpořit rozvoj polytechnické výchovy i v mateřských školách

2 Základní vzdělávání

Zachování stávající kapacity základních škol, případná podpora rozšíření kapacity pouze v místech s rozsáhlou bytovou výstavbou
Podpora technického a přírodovědného vzdělávání včetně vybavení dílen za účelem zvýšení manuálních zručností žáků
Podpora zřizování přípravných tříd v souvislosti s místní potřebou předškolního vzdělávání
Podpora polytechnického vzdělávání v základních školách

3 Střední vzdělávání

Podpora trendu dalšího rozvoje odborného vzdělávání při zachování cca 25% podílu na vstupu u všeobecného vzdělávání (obory gymnázií a lyceí)
Podpora rozvoje počtu žáků učebních oborů v maximální možné míře, snaha o minimální úbytek těchto žáků a zachování poměru počtu žáků studijních a učebních oborů na současné hodnotě 67:33 % žáků na vstupu do středních škol (maturitní : učební obory)
Spolupráce středních škol s firmami formou praxí žáků a stáží pedagogů a rozvoj vzdělávání dospělých v rámci systému celoživotního vzdělávání
Zlepšení vybavení škol, rozvoj a podpora technického, přírodovědného a jazykového vzdělávání SŠ

4 Vyšší odborné vzdělávání

Stabilizace vyššího odborného vzdělávání při nenavyšování jejich kapacit jak v denním studiu, tak v ostatních formách studia

5 Soukromé a církevní školství

Nenavyšování kapacit škol a školských zařízení ostatních zřizovatelů

Sledování a hodnocení kvality počátečního vzdělávání

Monitorování a hodnocení vzdělávání

Vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a nadaných žáků

1 Podpora individuálních vzdělávacích potřeb

2 Péče o nadané žáky

3 Ústavní a ochranná výchova

4 Prevence rizikového chování

5 Integrovaný systém poradenství

Základní umělecké vzdělávání

Základní umělecké vzdělávání

Zachování stávající sítě základních uměleckých škol, zvláště pak sítě základních uměleckých škol ve zřizovatelské gesci kraje
Zachování nabídky všech uměleckých oborů vyučovaných na základních uměleckých školách

Jazykové a zájmové vzdělávání

1 Jazykové vzdělávání

Zkvalitnění jazykového vzdělávání již od předškolního věku pro odstranění jazykových bariér v rámci přeshraničního styku

2 Strategie rozvoje zájmového vzdělávání

Domovy dětí a mládeže
Školní družiny a školní kluby

Spolupráce sociálních partnerů při plnění úkolů vzdělávání

Spolupráce sociálních partnerů při plnění úkolů vzdělávání

Uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce

Uplatnitelnost absolventů škol na trhu práce

Další vzdělávání v rámci celoživotního učení

Další vzdělávání v rámci celoživotního učení

Mezinárodní spolupráce

Mezinárodní spolupráce

Rozvíjet spolupráci v rámci pracovních skupin se sousedními regiony Horním Rakouskem, Dolním Rakouskem, Dolním Bavorskem
V souladu se strategií Evropa 2020, se Strategickým rámcem evropské spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě ET 2020 a ostatními relevantními strategiemi na mezinárodní a národní úrovni rozvíjet spolupráci škol se zahraničím za podpory programů EU
Podporovat vytváření strategických partnerství podporou rozvoje, přenosu a/nebo implementace inovativní praxe na místní, regionální, národní a evropské úrovni
Podporovat zapojení žáků, studentů a pedagogických pracovníků do programů mobilit a spolupráce institucí v rámci programu Erasmus+ 2014–2020

Úloha a podpora pedagogických pracovníků

Úloha a podpora pedagogických pracovníků

V nadcházejícím období usilovat o zvýšení kvality vzdělávacího systému, zvyšováním kvality učitelů, jejich kvalifikace, profesní zdatnosti a pedagogické erudice

Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy

Kritéria rozvoje a optimalizace vzdělávací soustavy