| Integrovaná strategie pro ITI Pražské metropolitní oblasti pro programové období 2021-2027 |
| PO1. | Doprava → Strategický cíl 1: Kvalitně propojená metropolitní oblast se spolehlivým, komfortním a multimodálním systémem dopravy, který je šetrný k životnímu prostředí i veřejným financím |
| SC1.1 | Zlepšit provázanost jednotlivých druhů dopravy napříč celou PMO s cílem zatraktivnit udržitelné formy dopravy |
| 1.1.1 | Výstavba a modernizace terminálů a přestupních bodů veřejné dopravy a jejich napojování na další druhy dopravy |
| 1.1.2 | Zavedení, modernizace a sjednocení dopravních IT systémů napříč PMO |
| SC1.2 | Zvýšit atraktivitu, rychlost a kvalitu VHD a zajistit její dostupnost napříč PMO při zachování vysoké ekonomické a environmentální udržitelnosti |
| 1.2.1 | Preference povrchové veřejné dopravy v uličním provozu |
| 1.2.2 | Elektrifikace, zkapacitnění a modernizace železničních tratí |
| 1.2.3 | Rozšiřování sítě drážní VHD včetně zázemí VHD |
| 1.2.4 | Modernizace vozidel veřejné dopravy s důrazem na bezbariérovost a environmentální udržitelnost |
| 1.2.5 | Zvýšení bezbariérovosti stanic, zastávek a přestupních uzlů VHD |
| 1.2.6 | Zvýšení dostupnosti VHD v hůře obsloužených oblastech PMO při zachování finanční udržitelnosti |
| SC1.3 | Snížit dopravní zatížení automobilovou dopravou v hustě osídlených částech PMO, zvýšit bezpečnost a zkvalitnit propojení silniční sítě v PMO se zohledněním finanční udržitelnosti |
| 1.3.1 | Dobudování Pražského okruhu a dalších prioritních komunikací pro odvedení tranzitní dopravy mimo hustě obydlená území |
| 1.3.2 | Regulace automobilové dopravy pomocí zklidňovacích opatření a regulace parkování v PMO |
| 1.3.3 | Regulace vzniku nových logistických, průmyslových a obchodních areálů v místech bez kvalitního napojení na dálniční síť a v místech nekvalitně obsloužených pomocí VHD (především na okraji hl. m. Prahy a v zázemí Prahy) |
| 1.3.4 | Realizace organizačních i infrastrukturních opatření pro sdílenou mobilitu |
| SC1.4 | Dobudovat kvalitní infrastrukturu pro pěší a cyklistickou dopravu a pro další udržitelné formy individuální dopravy v celé PMO |
| 1.4.1 | Výstavba a zkvalitnění sítě cyklostezek a cyklotras, integrace cyklodopravy do dopravního systému PMO a její napojení na klíčové služby a instituce |
| 1.4.2 | Výstavba cyklodomů a stání pro kola včetně dobíjecích stanic pro elektrokola v návaznosti na síť služeb |
| 1.4.3 | Podpora pěší dopravy jako součásti delších cest i lokálních propojení |
| 1.4.4 | Rozvoj infrastruktury pro čistou mobilitu (např. elektromobilita, CNG, vodík) |
| PO2. | Životní prostředí → Strategický cíl 2: Zvýšit kvalitu životního prostředí a posílit odolnost vůči dopadům klimatické změny v PMO |
| SC2.1 | Zvýšit kvalitu životního prostředí v PMO tak, aby nebyly překračovány limity znečištění ovzduší a hluku |
| 2.1.1 | Modernizace vytápění domácností |
| 2.1.2 | Snížení energetické náročnosti veřejných objektů |
| 2.1.3 | Snižování emisí z dopravy |
| 2.1.4 | Realizace opatření pro ochranu před nadměrným hlukem z dopravy |
| SC2.2 | Minimalizovat negativní dopady klimatické změny vhodnou kombinací přírodě blízkých a technických opatření s důrazem na renaturaci krajiny |
| 2.2.1 | Zajištění zásobování pitnou vodou především v rozvojových lokalitách v blízkosti Prahy |
| 2.2.2 | Zvýšení retenční kapacity území PMO a realizace vhodných kombinací přírodě blízkých a technických protipovodňových opatření |
| 2.2.3 | Zajištění dostatku zeleně ve veřejném prostoru měst a obcí, podpora rekultivace městské zeleně |
| 2.2.4 | Jednotná adaptační a mitigační strategie PMO |
| SC2.3 | Zavést principy cirkulární ekonomiky v PMO a modernizovat systém hospodaření s odpady |
| 2.3.1 | Předcházení vzniku odpadu |
| 2.3.2 | Podpora přechodu na cirkulární ekonomiku |
| 2.3.3 | Zajištění dostatečných kapacit pro ekologický svoz a recyklaci odpadů |
| 2.3.4 | Zajištění dostatečné kapacity zařízení na energetické využití nerecyklovatelných odpadů |
| 2.3.5 | Zavedení jednotného systému sběru a recyklace odpadů pro celou PMO |
| SC2.4 | Dobudovat a zmodernizovat kanalizační infrastrukturu |
| 2.4.1 | Budování kanalizační infrastruktury a čistíren odpadních vod především v rozvojových lokalitách v blízkosti Prahy |
| 2.4.2 | Budování infrastruktury na výrobu bioCNG z odpadních kalů napojené na čistírny odpadních vod |
| SC2.5 | Zvýšit povědomí obyvatel PMO o životním prostředí a možnostech řešení problémů s ním spojených |
| 2.5.1 | EVVO a PR kampaně, edukace v rámci informačních center |
| PO3. | Vzdělávání a sociálně – zdravotní oblast → Strategický cíl 3: Zajistit moderní infrastrukturu a kvalitu vzdělávacích, sociálních a zdravotních služeb, které budou pružně reagovat na demografické změny a budou dostupné pro všechny obyvatele PMO |
| SC3.1 | Zajistit dostatečnou kapacitu a dostupnost vzdělávacích zařízení ve všech částech PMO |
| 3.1.1 | Zajištění dostatečné kapacity škol ve všech částech PMO |
| 3.1.2 | Zajištění dobré dopravní dostupnosti škol |
| 3.1.3 | Zajištění spolupráce a propojování škol se sociálními službami z oblasti podpory dětí a mládeže |
| SC3.2 | Zvýšit kvalitu vzdělávacího systému a rovnost ve vzdělávání v PMO |
| 3.2.1 | Modernizace a vybavení škol |
| 3.2.2 | Zajištění kvalitních pedagogů a jejich odborné úrovně |
| 3.2.3 | Zvýšení konkurenceschopnosti a profesního potenciálu žáků |
| 3.2.4 | Zajištění rovného přístupu ke vzdělávání |
| SC3.3 | Zlepšit časovou a místní dostupnost zdravotních a sociálních služeb |
| 3.3.1 | Zajištění potřebných kapacit zdravotních a sociálních služeb ve všech částech PMO |
| 3.3.2 | Zajištění dobré dopravní dostupnosti zdravotních a sociálních služeb |
| 3.3.3 | Podpora zajištění a vzdělávání personálu v oblasti zdravotních a sociálních služeb ve všech částech PMO |
| 3.3.4 | Zajištění společného plánování a propojování zdravotních a sociálních služeb v PMO |
| PO4. | Cestovní ruch, kulturní a přírodní dědictví → Strategický cíl 4: Vyvážené využití turistického potenciálu Pražské metropolitní oblasti pro rozvoj udržitelného cestovního ruchu |
| SC4.1 | Rozšířit kvalitní nabídku turistických atraktivit s navazujícími službami, včetně obnovy a záchrany kulturních památek, které budou dobře dopravně dostupné |
| 4.1.1 | Oprava kulturních památek k jejich využití v cestovním ruchu |
| 4.1.2 | Kvalitní dopravní dostupnost turistických atraktivit v PMO s preferencí využití VHD |
| 4.1.3 | Doplnění veřejných služeb v cestovním ruchu |
| 4.1.4 | Revitalizace a budování nových turistických atraktivit a navázané infrastruktury (muzea, expozice, knihovny) |
| SC4.2 | Rozvíjet a propagovat turistické produkty v PMO s důrazem na udržitelný cestovní ruch |
| 4.2.1 | Spolupráce organizací destinačního managementu Prahy, Středních Čech a turistických oblastí v PMO |
| 4.2.2 | Inovace produktů v cestovním ruchu s využitím informačních technologií |
| 4.2.3 | Propagace turistických aktivit v PMO |
| 4.2.4 | Udržitelnost cestovního ruchu jako značka |