Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Hodonín

Rozbalit detaily

Koncepce školství ve městě Hodoníně 2011-2020

1. Vývoj sítě škol a školských zařízení

1.1 Mateřské školy

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
1.1.1 sledovat soustavně demografický vývoj ve městě, v návaznosti na něj stabilizovat kapacity mateřských škol zřizovaných městem
1.1.2 do konce roku 2013 dosáhnout reálné kapacity nejméně 780 míst v mateřských školách zřizovaných městem
1.1.3 v případě nutného navýšení kapacit rekonstruovat do konce roku 2013 pro potřeby předškolního vzdělávání některý z objektů v majetku města

1.2 Základní školy

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
1.2.1 vzhledem k reálným kapacitám základních škol a současnému demografickému vývoji zachovat do roku 2020 všechny základní školy ve městě s celkovou cílovou kapacitou 2550 žáků
1.2.2 vytvářet podmínky pro využití uvolněných prostor v objektech základních škol k činnostem souvisejícím s výchovou a vzděláváním, a to například pro zkvalitnění a modernizaci výuky nebo pro zájmové vzdělávání

1.3 Školní družiny a školní kluby

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
XV. Kultura
1.3.1 v návaznosti na demografický vývoj a počet žáků základních škol řešit kapacity školních družin tak, aby poskytovaly možnost pravidelného zájmového vzdělávání nejméně pro 50% žáků 1. – 5. ročníku základních škol
1.3.2 při řešení kapacit školních družin respektovat změnu charakteru jejich činnosti v posledních letech a poptávku po zájmovém vzdělávání v těchto zařízeních
1.3.3 zachovat školní kluby jako významná a nejdostupnější školská zařízení pro zájmové vzdělávání a účelné využití volného času žáků základních škol

1.4 Školní stravování

Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
VI. Vzdělávání
1.4.1 do roku 2020 nezasahovat do kapacit stravovacích zařízení při základních školách
1.4.2 případné změny kapacit školních jídelen při mateřských školách řešit pouze v případě výrazných změn v kapacitách mateřských škol
1.4.3 pozornost věnovat zkvalitňování stravovacích služeb

1.5 Školy a školská zařízení zřizovaná Jihomoravským krajem

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
1.5.1 spolupracovat se zřizovatelem s cílem zachovat současný rozsah vzdělávací nabídky v předškolním a základním vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
1.5.2 ve středním školství prosazovat při jednáních se zřizovatelem středních škol zachování vzdělávací nabídky v oborové struktuře a kapacitách odpovídajících potřebám města i regionu
1.5.3 v základním uměleckém školství spoluvytvářet podmínky pro zachování rozsahu vzdělávací nabídky nejméně pro 25% dětí a žáků příslušných populačních ročníků
1.5.4 v oblasti zájmového vzdělávání a volnočasových aktivit nadále podporovat činnost Střediska volného času Hodonín jako největšího poskytovatele zájmového vzdělávání ve městě a správním obvodu města Hodonína
1.5.5 podílet se na vytváření podmínek pro další působení Střediska služeb školám a Zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno, pracoviště Hodonín, Pedagogicko-psychologické poradny Hodonín, odloučeného pracoviště Speciálně pedagogického centra při Speciální mateřské škole a Speciální základní škole pro děti s vadami řeči Brno, Veslařská, v Základní škole Hodonín, Mírové náměstí, a Dětského domova Hodonín na území města s cílem zachovat rozsah poskytovaných služeb

2. Výchova a vzdělávání

2.1 Předškolní vzdělávání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.1.1 vytvářet podmínky pro realizaci školních vzdělávacích programů mateřských škol s důrazem na vzdělávací potřeby dětí
2.1.2 podporovat profilaci jednotlivých předškolních zařízení směřující k rozvíjení osobnosti dítěte a jeho talentu, individuální péči o postižené děti a začlenění mateřských škol do celoměstských programů zaměřených na uspokojování potřeb a zájmů občanů
2.1.3 spoluvytvářet podmínky pro rozšiřování nadstandardních aktivit v předškolním vzdělávání
2.1.4 spolupracovat s mateřskými školami při vytváření podmínek pro výchovu ke zdravému životnímu stylu, dopravní výchovu a „plaveckou gramotnost“ podporou předplaveckého výcviku

2.2 Základní vzdělávání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.2.1 vytvářet podmínky pro úspěšnou realizaci schválených školních vzdělávacích programů a jejich inovaci
2.2.2 podporovat aktivity škol směřující k vytváření podmínek pro zkvalitnění výchovně-vzdělávací práce
2.2.3 dále podporovat současnou profilaci jednotlivých základních škol, zejména ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků mimořádně nadaných
2.2.4 ve spolupráci s příslušnými institucemi se zabezpečit komplexní působení při řešení výchovných problémů a v oblasti prevence negativních jevů
2.2.5 prohlubovat spolupráci škol s veřejností a podporovat aktivity škol směřující k zapojení škol do života města
2.2.6 vytvářet podmínky pro výchovu ke zdravému životnímu stylu
2.2.7 ve výchovném působení věnovat zvýšenou pozornost bezpečnosti a ochraně zdraví žáků, zejména v oblasti dopravní výchovy
2.2.8 spolupracovat při zajišťování plaveckého výcviku žáků ve dvou ročnících základní školy, a to formou základního výcviku v rozsahu 20 vyučovacích hodin a zdokonalovacího výcviku rovněž v rozsahu 20 vyučovacích hodin

2.3 Vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků mimořádně nadaných

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.3.1 spolupracovat při vytváření podmínek pro plnohodnotné vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
2.3.2 podporovat aktivity zaměřené na zkvalitnění vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a dosažení vyšší úrovně odborné péče v této oblasti
2.3.3 spoluvytvářet podmínky pro kvalitní poradenskou činnost ve školách

2.4 Střední a vysokoškolské vzdělávání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.4.1 podporovat aktivity směřující ke zvyšování úrovně vzdělání, profilaci a zlepšování materiálně - technických podmínek pro práci škol
2.4.2 spoluvytvářet podmínky pro efektivní zapojení žáků a zaměstnanců škol do veřejného života města
2.4.3 spolupracovat s Evropským polytechnickým institutem, s. r. o., 1. soukromou vysokou školou na Moravě, Kunovice, a spoluvytvářet podmínky pro rozšíření vzdělávací nabídky vysokoškolského studia ve městě Hodoníně

2.5 Základní umělecké vzdělávání

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.5.1 usilovat o zachování vzdělávací nabídky v současném rozsahu i struktuře, to znamená nabízet základní umělecké vzdělávání nejméně pro 25% populace
2.5.2 podporovat činnost základní umělecké školy a spoluvytvářet podmínky pro její rozvoj
2.5.3 podporovat aktivity základní umělecké školy při prezentaci výsledků její práce na veřejnosti

2.6 Výchova a vzdělávání ve volném čase

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
2.6.1 analyzovat nabídku volnočasových aktivit na území města a podíl jednotlivých organizací a institucí z hlediska potřeb a zájmů veřejnosti
2.6.2 posoudit strukturu nabídky volnočasových aktivit z hlediska obsahu a forem činnosti, úroveň jejího materiálně - technického, prostorového i personálního zajištění
2.6.3 vyhodnotit účinnost působení v této oblasti a spoluvytvářet otevřený a dostupný systém volnočasových aktivit s důrazem na vyhledávání možností pro rozsáhlejší zapojení mládeže nad 15 let a dospělých do organizované pravidelné zájmové činnosti i do spontánních aktivit
2.6.4 vytvářet podmínky pro spolupráci zařízení a organizací zajišťujících zájmové vzdělávání a volnočasové aktivity ve městě
2.6.5 nabídku zájmového vzdělávání ve školních družinách a školních klubech rozšířit zejména na oblasti nepokryté nabídkou jiných zařízení nebo organizací v závislosti na prostorových, materiálních a personálních možnostech školy
2.6.6 zachovat, případně rozšířit nabídku příležitostné výchovné, vzdělávací, zájmové a tematické rekreační činnosti školních družin a školních klubů
2.6.7 ve větší míře využívat otevřené nabídky spontánních činností školních družin a školních klubů
2.6.8 podporovat aktivity směřující ke zkvalitnění práce s dětmi a mládeží ve volném čase s důrazem na koncepčnost, kvalitu a dlouhodobost působení

3. Ekonomické zabezpečení vzdělávání

3.1 Mateřské školy

Deskriptory:
XIII. Zdravotnictví
VI. Vzdělávání
3.1.1 pokračovat v rekonstrukcích objektů mateřských škol směrem ke snížení energetické náročnosti jejich provozu (Mateřská škola Hodonín - Družstevní čtvrť, Mateřská škola Hodonín - Žižkova, Mateřská škola Hodonín - Vrchlického, Mateřská škola Hodonín - Štefánikova, Mateřská škola Hodonín - Pravoslava Veselého
3.1.2 v případě nedostatečné kapacity mateřských škol řešit její navýšení o 40 – 50 míst rekonstrukcí některého z objektů v majetku města
3.1.3 podporovat aktivity mateřských škol ve výchově ke zdravému způsobu života a činnosti směřující k prohloubení péče o zdraví a bezpečnost dětí například prostřednictvím dopravní výchovy a předplaveckého výcviku

3.2 Základní školy

Deskriptory:
VI. Vzdělávání
3.2.1 na základě vyhodnocení technického stavu objektů škol a stanovení priorit řešit postupně jejich modernizaci úpravami souvisejícími s dodržováním platných hygienických předpisů a směřujícími ke snížení energetické náročnosti provozu
3.2.2 vytvářet podmínky k dosažení optimální vybavenosti škol učebními pomůckami a didaktickou technikou pro realizaci školních vzdělávacích programů
3.2.3 vytvářet podmínky pro individuální poradenskou péči o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
3.2.4 finančně podpořit nadstandardní aktivity škol v rámci jejich profilace, zejména v péči o mimořádně nadané a talentované žáky
3.2.5 vytvářet podmínky pro realizaci činností směřujících k péči o zdraví a bezpečnost dětí a žáků, a to především účinnou dopravní výchovou a zachováním a plaveckého výcviku ve 2. a 3. ročníku základních škol

3.3 Zájmové vzdělávání a volný čas

Deskriptory:
XV. Kultura
VI.h další vzdělávání
3.3.1 podporovat zájmové vzdělávání ve školách a školských zařízeních
3.3.2 prostřednictvím grantového systému podporovat volnočasové aktivity ve městě
3.3.3 sledovat vybavenost školních hřišť a hřišť pro veřejnost postupně je modernizovat s důrazem na rovnoměrné umístění v různých lokalitách města, a to pro děti i mládež, při tvorbě nových hřišť respektovat i názory uživatelů