Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Bílina

Rozbalit detaily

Strategie ICT ve městě Bílina (2020)

1. Strategické cíle strategie ICT

1.1 Zlepšit do roku 2024 existující služby poskytované pro občany jednotlivými organizacemi města Bílina prostřednictvím ICT tak, aby byly samoobslužné, nezávisle na místě jejich využití s možností identifikace pomocí NIA, eOP pro všechny cílové skupiny splňující zákonné povinnosti

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.2 Do roku 2021 zahájit přípravu městských vyhlášek tak, aby byly v souladu s principy Digital First, Digital by Default. Do roku 2022 obsahuje každá vyhláška upravující služby města pro občany Digital by Default a Digital First přístup - po roce 2023 nevznikají vyhlášky bez principu Digital First a Digital by Default

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

1.3 Vybudovat do roku 2024 městskou integrační sběrnici, jejímž prostřednictvím budou sdíleny služby centrálního eGovernmentu (ZR) pro 50% organizací založených a zřízených městem

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

1.4 Zlepšit do roku 2024 existující služby poskytované pro občany jednotlivými organizacemi města Bílina prostřednictvím ICT tak, aby byly samooblužné, nezávisle na místě jejich využití s možností identifikace pomocí NIA, eOP pro všechny cílové skupiny splňující zákonné povinnosti

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.5 Zvýšit počet odborných kapacit v oblasti ICT města Bílina ze stávajícího stavu o 2-4 osoby s přijetím do pracovního poměru Odboru informatiky MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit ICT governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.6 Zvýšit počet odborných kapacit v oblasti Projektového řízení města Bílina ze stávajícího stavu o 2 osoby s přijetím do pracovního poměru MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit PM governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.7 Zvýšit počet odborných kapacitu v oblasti Change managementu (řízení změn) na úrovni města Bílina o průběžná školení pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou Change management znalost pro organizace založené a zřízené městem Bílina

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.8 Zvýšit počet odborných kapacitu v oblasti procesního řízení města Bílina o průběžná školení pracovníků Odboru informatiky a PM/EA pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou procesní governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.9 Zvýšit počet odborných kapacitu v oblasti Enterprise architektury města Bílina o průběžná školení pracovníků Odboru informatiky a PM pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou EA governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.10 Podpora sdílení údajů agendových systémů pro výkon agendy státní správy v přenesené působnosti. Tyto agendové informační systémy musí mít správcem (ohlašovatelem agendy) zajištěnu logicky centralizovanou architekturu, zajišťující poskytování služeb bez ohledu na místní příslušnost, v integraci s jinými agendovými systémy i s provozními systémy OVM v agendě působících, a zahrnující řešení pro samoobsluhu a asistovaný přístup klientů

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.11 Propojený datový fond, tvořený v současnosti zejména Základními registry, bude i nadále rozvíjen o další autoritativní zdroje neveřejných údajů z klíčových oblastí výkonu veřejné správy (doprava, zdravotnictví, sociální služby...), a to jak textovými, tak prostorovými, s jasně definovaným garantem a editorem. Tyto zdroje budou propojeny se ZR i mezi sebou navzájem i do EU pomocí hlavní sběrnice propojeného datového fondu (eGSB) realizované a provozované v rámci CMS. Základní funkcí propojeného datového fondu je realizace zásad „Only once“ a „Obíhají data, nikoli lidé“ do běžné praxe veřejné správy ČR. Propojený datový fond (PPDF) je primárním zdrojem platných a právně závazných neveřejných údajů pro subjekty práva i pro všechny orgány veřejné moci při výkonu jejich působnosti. Tak vede PPDF k náhradě manuálních interakcí mezi úřady pomocí automatizované výměny údajů

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.h participace občanů na veřejné správě
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.12 Veřejný datový fond tvořený publikovanými veřejnými údaji veřejné správy je základní metodou pro sdílení veřejných informací mezi veřejnoprávními subjekty navzájem i pro sdílení veřejných údajů mezi veřejnoprávní a soukromoprávní sférou v ČR. Veřejný datový fond se od pouhé publikace automatizovaně čitelných Open Dat posune též k publikaci právně závazných, platných a pravidelně aktualizovaných datových sad s jasně definovanou zodpovědností OVS za takové sady

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.h participace občanů na veřejné správě

1.13 Zvýšit využívání prvnků procesního řízení a zavedení standardních vybraných agend při řízení města Bílina o průběžná školení pracovníků Odboru informatiky a PM/EA pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou procesní governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina a jejich agendy

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.14 Rozšířit řízení kvality a zlepšení strategického řízení Change managementu (řízení změn a jejich kvality) na úrovni města Bílina o průběžná školení pracovníků MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit sdílenou Change management znalost pro organizace založené a zřízené městem Bílina

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě

1.15 Zajistit napojení 60% agend MěÚ Bílina podpořených AIS (ICT) do Portálu veřejné správy a Portálu občana (MV ČR) prostřednictvím Portálu občana města Bílina a to do roku 2021

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.h participace občanů na veřejné správě

1.16 Zvýšit počet odborných kapacit v oblasti agend a jejich podpory ICT města Bílina ze stávajícího stavu o 2-4 osoby s přijetím do pracovního poměru Odboru informatiky MěÚ Bílina nejdéle do konce roku 2021 za účelem vytvořit ICT governance pro organizace založené a zřízené městem Bílina

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

1.17 Do roku 2024 zlepšit transparentnost 45% poskytovaných elektronických služeb zavedením publikování ročních výročních zpráv o počtu občanů, kteří je využily, kolik bylo požadavků ukončených, apod. Vybudovat přehledový a automatizovaný reporting pro různé kanály obsluhy (osobně na přepážce, elektronicky, přes podatelnu, apod.)

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

1.18 Posílení městské infrastruktury tak, aby mezi organizacemi zřízených a založených městem Bílina byla tzv. metropolitní síť. Dokončení projektu vysokorychlostního internetu pokrývajícím organizace zřízené a založené městem Bílina

Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

1.19 Do 2022 vytvořit předpoklady a zavést procesy rozvoje vzdělávání v oblasti přenositelných a specifických/nepřenositelných digitálních kompetencí a dovedností pro 100% pracovníků organizací zřízených a založených městem Bílina

Deskriptory:
VI.i celoživotní učení